A hivatalosan a tokiói autószalonon bemutatott Mazda 3 Skyactiv-Hybrid az első darabja a gyártó hibrid modelljeinek, amelyekkel offenzívát indítana az egyre több résztvevőt számláló kategóriában. A hazánkban általunk elsőként tesztelt, remek eredményeket elért Mazda 3 szedán kiváló alapot képez a technológia bemutatásához és akár a konkurensek megizzasztásához. A modell a remek kétliteres, négyhengeres Skyactiv-G benzinmotorra épül.
A jelen esetben a hatékony működés érdekében 99 lóerősre visszafojtott, 210 helyett mindössze 142 newtonmétert előállító erőforráshoz 82 lóerős, 207 newtonméteres elektromotor társul. A rendszer kombinált összteljesítménye 136 lóerő lesz – ez megegyezik a Toyota HSD rendszerével –, amely korrekt menetteljesítményekkel ruházhatja fel a kompakt szedánt.
A dinamikus haladást remekbe szabott futómű segíti elő. Azonban ebben a kategóriában mit sem ér a dinamizmus takarékosság nélkül – ebben nem is kell szégyenkeznie a modellnek. A gyáriak szerint az 1390 kilogramm tömeg ellenére az átlagfogyasztás mindössze 3,2 liter. Az elektromotor főleg az alacsonyabb sebességtartományban fejti ki támogatását, ám a kocsi állítólag minden körülmények között kimondottan takarékos lesz, és még a gázolajos éhezőművészeket is képes lesz meglepni szupertakarékos működésével – miközben a kulturáltság terén sokkal jobb lapokkal játszik, és szériában járó automata váltó emeli a komfortját.
Amennyiben az ötajtós 3-asba is implementálja a technológiát a Mazda, akkor közvetlen konkurenciát állíthatna az általunk már tesztelt Toyota Auris Hybridnek, amely szintén 136 lóerős rendszerteljesítménnyel rendelkezik. A Mazda belső helykínálata bár elmarad a Toyotáétól, a dinamikus forma, a precíz és gyors futómű, a kiváló fékek s az ezekből adódó sportosabb vezethetőség sokaknál teheti csábítóbb tétellé a Mazdát a Toyotával szemben – persze a siker kulcsa egy jó ár lenne. A hibrid szedán rövidesen startol Japánban, más piacokon a bevezetés időpontja egyelőre nincs meghatározva.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!