A Mazda is beállt a sorba: itt a hibrid 3-as

A Mazda még egy fokozattal feljebb kapcsol, és a remek alapokat hibrid rendszerrel látja el.

Balázs András
2013. 11. 25. 6:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hivatalosan a tokiói autószalonon bemutatott Mazda 3 Skyactiv-Hybrid az első darabja a gyártó hibrid modelljeinek, amelyekkel offenzívát indítana az egyre több résztvevőt számláló kategóriában. A hazánkban általunk elsőként tesztelt, remek eredményeket elért Mazda 3 szedán kiváló alapot képez a technológia bemutatásához és akár a konkurensek megizzasztásához. A modell a remek kétliteres, négyhengeres Skyactiv-G benzinmotorra épül.

A jelen esetben a hatékony működés érdekében 99 lóerősre visszafojtott, 210 helyett mindössze 142 newtonmétert előállító erőforráshoz 82 lóerős, 207 newtonméteres elektromotor társul. A rendszer kombinált összteljesítménye 136 lóerő lesz – ez megegyezik a Toyota HSD rendszerével –, amely korrekt menetteljesítményekkel ruházhatja fel a kompakt szedánt.

A dinamikus haladást remekbe szabott futómű segíti elő. Azonban ebben a kategóriában mit sem ér a dinamizmus takarékosság nélkül – ebben nem is kell szégyenkeznie a modellnek. A gyáriak szerint az 1390 kilogramm tömeg ellenére az átlagfogyasztás mindössze 3,2 liter. Az elektromotor főleg az alacsonyabb sebességtartományban fejti ki támogatását, ám a kocsi állítólag minden körülmények között kimondottan takarékos lesz, és még a gázolajos éhezőművészeket is képes lesz meglepni szupertakarékos működésével – miközben a kulturáltság terén sokkal jobb lapokkal játszik, és szériában járó automata váltó emeli a komfortját.

Amennyiben az ötajtós 3-asba is implementálja a technológiát a Mazda, akkor közvetlen konkurenciát állíthatna az általunk már tesztelt Toyota Auris Hybridnek, amely szintén 136 lóerős rendszerteljesítménnyel rendelkezik. A Mazda belső helykínálata bár elmarad a Toyotáétól, a dinamikus forma, a precíz és gyors futómű, a kiváló fékek s az ezekből adódó sportosabb vezethetőség sokaknál teheti csábítóbb tétellé a Mazdát a Toyotával szemben – persze a siker kulcsa egy jó ár lenne. A hibrid szedán rövidesen startol Japánban, más piacokon a bevezetés időpontja egyelőre nincs meghatározva.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.