A Nissan újra a csúcsra készül: hibrid lesz a következő GT-R

A Nissan kultikussá vált szuperautója, a GT-R lassan generációváltás elé néz: hibrid hajtásláncot fog kapni.

Balázs András
2013. 11. 10. 12:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Andy Palmer, a Nissan vezető mérnöke elárulta: „igen, a következő generációban szerepe lesz az elektromos hajtásnak\". A vezető elmondása szerint „az autók valamilyen módon történő villamosítása elkerülhetetlen a jövőben, ezek a várható fejlesztések pedig olyan sportautókban is jelen lesznek, mint a Nissan GT-R.” Egyelőre még nem váltja ki a belső égésű motorokat a teljes villamos hajtás, ellenben vitathatatlan előnyeit hibrid rendszerben a sportautó előnyeire fordítanák. A nagy nyomatékű elektromos motor segíthet kiküszöbölni az alacsonyabb fordulatokon fellépő nyomatékhiányt, valamint a manapság oly fontos károsanyag-kibocsátás csökkentésében is jelentős szerepet játszana a hibrid rendszer. Palmer szerint ez egy „win-win” szituáció, amelyet maximálisan kihasználna az új GT-R. Ám addig is, 2014-ben jön az utolsó frissítés, a Nismo modell.

A Nissan GT-R 2007 óta izzasztja meg a konkurenciát, és fut bámulatos köridőket a Nürburgring-Nordschleifén. A V6-os, 3,8 literes biturbós motorja kezdetben 485 lóerővel bírt, de a folyamatos finomítások lévén a jelenlegi modell már 545 lóerővel borzolja a kedélyeket. A tetemes önsúly ellenére bámulatos, 2,7 másodperces 0-100-as gyorsulás olyan autókkal versenyez, mint a Lamborghini Aventador, vagy a legfrissebb Porsche 911 Turbo S. Bele sem merünk gondolni, hogy a gyári tuning részleg, a Nismo mit fog kihozni belőle a 2015-ös generációváltásig.

 

Palmer továbbá azt is megerősítette, hogy a szokásos évenkénti frissítések nagy dobása lesz a 2014-es Nismo modell, amely tökéletesen fog illeszkedni az autó eddigi filozófiájához. Még precízebb, még gyorsabb gépet fognak alkotni. A fizikai törvényeket már az eddigi variánsok is feszegették, a Nismo modellel pedig valószínűleg egy elsöprő nordschleifés köridőt fogunk kapni a közel 1,7 tonnás cirkálótól. A szokásosnak mondható aerodinamikai és motorfejlesztéseknek, valamint a tömegcsökkentésnek köszönhetően minden bizonnyal megfelel majd a rajongók által is támasztott elvárásoknak a frissített modell.

A tesztpilóták között nem kisebb név is szerepel, mint az ex-F1-es pilóta, Sebastien Buemi, aki a leggyorsabb köridőt futotta az autóval. A teszteredményeket a Tokiói Autószalonon fogja nyilvánosságra hozni a gyártó a Nissan GT-R Nismóról.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.