A PET palack az autóipar hasznára válhat

Az üdítőmulti megpróbál élen járni a környezetvédelemben, amihez ezúttal a Ford társul be.

Kenéz Tibor
2013. 11. 20. 16:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A PlantBottle technológia lényege röviden annyi, hogy az üdítőket gyártó cég palackjai akár 30 százalékban is tartalmazhatnak növényi alapanyagokat, mellyel lehetővé teszik, hogy teljes mértékben újrahasznosíthatóak legyenek, és ezzel párhuzamosan csökkentik a petróleumszármazékok és más fosszilis anyagok jelenlétét.

Az eddig 28 országban forgalomba hozott, 18 milliárd PlantBottle csomagolás 400 000 hordónyi olaj megspórolását jelentette. Ám az újrahasznosított palackok eddig csak az élelmiszer-csomagolásban kaptak szerepet, és a fent említett két gyártó ezen kívánt változtatni.

Mostantól tehát az autógyártásban is felhasználják az újrahasznosítható anyagból gyártott PET palackokat, méghozzá a kárpitozáshoz. Egyelőre csak egy – sorozatgyártásra kész – tanulmányt mutattak meg a gyáriak, mely az Egyesült Államokban forgalmazott Ford Fusion Energiből készült el. Utóbbi – az egész akció üzenetét még tovább erősítve – természetesen hibrid hajtással rendelkezik. Hadd tegyük hozzá, hogy a tengerentúlon Fusion névvel készülő típus egyébként hamarosan Európában is debütál a Mondeo utódjaként, és annak nevét is örökölve.

Hogy egy kicsit beszéljünk az autóról is – mely valószínűleg az öreg kontinensen is kapható lesz –, a konnektorról tölthető hibrid hajtáslánccal rendelkező Fusion Energi első kerekeit egy kétliteres, négyhengeres, 141 lóerős Atkinson-ciklusú erőforrás hajtja, melyhez fokozatmentes automata váltón keresztül kapcsolódik egy 118 lóerős elektromotor. A két motor összteljesítménye így 188 paripa, ám az autó képes kizárólag villannyal haladni akár 136 km/h-s sebességig.

Visszatérve az újrahasznosításhoz, ahogy már említettük, a négykerekű belső terében alkalmazzák a technológiát, méghozzá az üléspárnákat, az ülések hátoldalát, a fejtámlákat és az ajtópanelek betéteit készítik ezzel a megoldással, mely nagyon dicséretes törekvés az amerikai gyártótól.

A Ford tehát élen szeretne járni ebben a témában is, és ha sikerülne szélesebb körben alkalmaznia ezt a környezetkímélő technológiát a Coca-Colához hasonlóan, azzal biztosan sok pártolót szerezne magának a márka amellett, hogy a környezetvédőktől is kapna pár elismerő szót. Kíváncsian várjuk, mikor követi a többi autóipari óriás az amerikaiak példáját.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.