A PlantBottle technológia lényege röviden annyi, hogy az üdítőket gyártó cég palackjai akár 30 százalékban is tartalmazhatnak növényi alapanyagokat, mellyel lehetővé teszik, hogy teljes mértékben újrahasznosíthatóak legyenek, és ezzel párhuzamosan csökkentik a petróleumszármazékok és más fosszilis anyagok jelenlétét.
Az eddig 28 országban forgalomba hozott, 18 milliárd PlantBottle csomagolás 400 000 hordónyi olaj megspórolását jelentette. Ám az újrahasznosított palackok eddig csak az élelmiszer-csomagolásban kaptak szerepet, és a fent említett két gyártó ezen kívánt változtatni.
Mostantól tehát az autógyártásban is felhasználják az újrahasznosítható anyagból gyártott PET palackokat, méghozzá a kárpitozáshoz. Egyelőre csak egy – sorozatgyártásra kész – tanulmányt mutattak meg a gyáriak, mely az Egyesült Államokban forgalmazott Ford Fusion Energiből készült el. Utóbbi – az egész akció üzenetét még tovább erősítve – természetesen hibrid hajtással rendelkezik. Hadd tegyük hozzá, hogy a tengerentúlon Fusion névvel készülő típus egyébként hamarosan Európában is debütál a Mondeo utódjaként, és annak nevét is örökölve.
Hogy egy kicsit beszéljünk az autóról is – mely valószínűleg az öreg kontinensen is kapható lesz –, a konnektorról tölthető hibrid hajtáslánccal rendelkező Fusion Energi első kerekeit egy kétliteres, négyhengeres, 141 lóerős Atkinson-ciklusú erőforrás hajtja, melyhez fokozatmentes automata váltón keresztül kapcsolódik egy 118 lóerős elektromotor. A két motor összteljesítménye így 188 paripa, ám az autó képes kizárólag villannyal haladni akár 136 km/h-s sebességig.
Visszatérve az újrahasznosításhoz, ahogy már említettük, a négykerekű belső terében alkalmazzák a technológiát, méghozzá az üléspárnákat, az ülések hátoldalát, a fejtámlákat és az ajtópanelek betéteit készítik ezzel a megoldással, mely nagyon dicséretes törekvés az amerikai gyártótól.
A Ford tehát élen szeretne járni ebben a témában is, és ha sikerülne szélesebb körben alkalmaznia ezt a környezetkímélő technológiát a Coca-Colához hasonlóan, azzal biztosan sok pártolót szerezne magának a márka amellett, hogy a környezetvédőktől is kapna pár elismerő szót. Kíváncsian várjuk, mikor követi a többi autóipari óriás az amerikaiak példáját.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!