Árva sportkupé: elvérzett az első magyar Audi TT-RS

Ma már természetes, hogy az Audi nem hagyja sportváltozat nélkül kedvelt, győri kupéját.

Csizsek Ádám
2013. 11. 11. 13:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Akkoriban megépítették a prototípust, azonban sosem került gyártásba a 380 lóerős bestia. Az első generációnál még nem is konkrétan RS verzióról szólt a fáma, a mérnökök csak egyszerűen potenciált láttak egy nagy teljesítményű TT megépítésében. Ahhoz, hogy mindezt megvalósítsák, az Audi RS4 Avantot hívták segítségül, s annak 2,7 literes V6-os turbómotorjával kezdtek kacérkodni. Persze nem volt zökkenőmentes az átalakítás, hiszen a hathengeres turbómotor nem fért el keresztben, ahogy a TT többi erőforrása, de a szakemberek nem voltak restek kiköszörülni ezt a csorbát és hosszában beépíteni az erőforrást.

Innentől szinte egyértelmű, hogy az RS4 komplett platformját kellett átmenteni, legyen szó a váltóról, a hátsó differenciálműről, az egyéb erőátviteli elemekről, vagy a fékrendszerről. Ahhoz, hogy a TT kompaktabb méreteinek megfeleljen az RS4 platformja, az ingolstadtiak mintegy 170 mm-rel rövidítették meg az alapot. A beltér változatlan maradt a hagyományosabb TT-khez képest, ez alól kivételt képeznek az Alcantarával borított elemek, tehát a kormány és a Recaro gyárából érkezett sportülések. Maga az átépítés 8 hónapot ölelt fel, s a kész prototípust több mint 20 000 km-en tesztelték, bizonyítva a megbízhatóságot.

A 380 lóerős sportkupé 440 Nm leadására volt képes, ami 4,8 szekundumos 0–100-as sprintre volt elegendő, a csúcssebesség pedig 295 km/h-ban állapodott meg. Hogy miért maradt mégis széria nélkül a típus, nem tudni, de a találgatások között vadabb elméletek is vannak. Gyorsasága és formája akár a 911-re is veszélyessé tehette volna a négykarikás sportmodellt, a konszernen belüli verseny pedig nem feltétlenül tett volna jót a Porschének.

Mindenesetre sajnálatos, hogy nem született ilyen potens sportautó az első generációs TT-ből, ám talán az új verziók kárpótolnak az első években hiányzó csúcsváltozatért. A prototípust most mutatták meg először a közönségnek Németországban, ahol Gunter Stachon fotózta le Neckarsulmban a sárgára festett példányt.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.