Az SRT már korábban megszellőztette, hogy időharcos különkiadást farag a Viper SRT-ből méghozzá limitált példányszámban. Azóta azonban nem hallottunk a Time Attack különkiadásról, ám a New York-i Autószalon alkalmából lehullt a lepel a narancs szörnyről, s vele együtt minden fontos információ napvilágot látott. A TA kiadás számos finomsággal csábít, amennyiben az alapot jelentő csomag nem volna elegendő: versenyekhez készült, kétállású DampTronic futómű a Bilstein garázsából, keményebb rugók és feszesebb gátlók, erősebb kanyarstabilizátorok, masszívabb merevítők szerepelnek a repertoárban, 50 százalékkal szilárdabbá téve az autót a hagyományos példányoknál.
Utóbbiak egyébként karbonból készültek, épp ezért hozzájárulnak a könnyebb konstrukcióhoz – az SRT Viper TA üres tömege 1537 kg, az 50-50 százalékos elosztás pedig páratlan kanyarstabilitást eredményez. Természetesen a fékek sem maradhattak érintetlenül, a Brembótól érkező tárcsák 32 mm szélesek, s persze hűtöttek, anyaguk pedig a nagyobb hőterhelésnek is ellenáll. A TA-csomagba még egy komplett aerodinamikai szett is belefért.
A karbonból készült első légterelő és hátsó spoiler fokozza a hatást nem csupán optikailag, hanem leszorítóerő szempontjából is. 240 km/h-nál példának okáért már 700 százalékos növekedésről beszélhetünk. Az utastérben versenyülések és narancs cérnával varrott, egyedi kárpitozás fogadja a sofőrt, illetve a műszercsoport is a sportosabb hangulathoz igazodott.
A Viper TA alá Sidewinder II felnik, s Pirelli P Zero Corsa abroncsok kerültek. A motorháztető alatt újdonság nincs, a 640 lóerős csúcsteljesítmény és a hozzá tartozó 814 Nm előállításáért továbbra is az amerikaiak 8,4 literes, szívó V10-ese felel.
A gyártás már megkezdődött a márka detroiti üzemében, ahol összesen 159 példányt állítanak elő, azonban a szállítások csak az év végén indulnak meg. Ezekből 93 darab egyedi TA Orange fényezést kap, míg 33 példányt venomfeketére fújnak, s a fennmaradó 33 Viper fehér ruhába öltözik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!