A gyártósorról legördült utolsó példány egy Gallardo LP 570-4 Spyder Performante volt, Rooso Mars vörös fényezéssel – az autó egy meg nem nevezett gyűjtőhöz vándorol. A Gallardo mintegy 10 évig volt gyártásban, ami rettentően ritka manapság az autóiparban, ám a sikerek az olaszok V10-es sportautóját igazolják: a Gallardo lett a legnagyobb példányszámban értékesített Lamborghini, amelynek köszönhetően a gyár termelése átlagos szinten évi 250 példányról 2000 darabra emelkedett.
Az igazság az, hogy a Lamborghini 1963 óta tartó történetében a mintegy 30 000 értékesítésre került autó majdnem felét teszi ki a Gallardo a maga 14 022 eladott példányával. A Gallardót 2003-ban mutatták be, majd 2005-ben csatlakozott a kínálathoz a nyitott tetejű Spyder verzió, amelyet ugyancsak két év múlva a könnyebb és erősebb, 530 lóerős Superleggera követett. 2008 a ráncfelvarrás éve volt, amely frissített hátsó traktust és módosított orrot hozott, illetve az immáron közvetlen befecskendezéses benzinmotor innentől 560 lóerővel, a Superleggerában 570 lóerővel (2010) állt rendelkezésre. 2012-ben egy további, kisebb ráncfelvarrással fiatalították meg a már nyugdíjazását váró Gallardót.
Az utóbbi években limitált példányszámú különkiadások hadáról jelenthettünk, legyen szó a hátsókerék-meghajtású Valentino Balboni szériáról (LP 550-2; 550 LE), a Super Trofeo Stradaléról vagy a Squadra Corséról. Az utód egyelőre még nem érkezett meg, ám jövőre biztosan betömi a hirtelen támadt űrt a Lamborghini a valószínűsíthetően Cabrera névre hallgató modell segítségével.