A 458 Italia után már a 458 Challenge is a versenyszellem hátszelével született, az Evoluzione pedig az olaszok GT-versenyzésben szerzett tapasztalatainak köszönhetően fejlődött még tovább. A legszembetűnőbb és legfontosabb változtatást az aerodinamika jelenti, ezen a téren még tökéletesebbé vált az ágaskodó paripa plakettjét magán viselő jószág. Hogy a motorházban eddig szolgálatot teljesítő 570 paripa mellé érkezett-e néhány friss példány, nem tudni, de valószínű, hogy a V8-as erőforrás teljesítménye változatlan maradt az átalakítás során, s a 4,5 literes nyolchengeres 540 Nm-es csúcsnyomatéka sem módosult.
A fontosabb elemek listáját az új első légterelő nyitja, s nem elhanyagolandó a tetemesebb leszorítóerőt generáló hátsó szárny sem, de a mérnökök alapos munkájának bizonyítéka, hogy a padlóburkolaton is sokat dolgoztak. A kifejezetten erőt próbáló küldetések végrehajtásához versenyekre hangolt felfüggesztéssel és elektronikus vezérlésű differenciálzárral segíti hozzá a Ferrari az új modellt megvásárló csapatokat.
Az Evoluzione fejlesztésénél a tömegcsökkentés is szerepet játszott, azonban a fogyás és a végül kialakult össztömeg egyelőre a vörösök titka marad. A Ferrari szerint a 458 Challenge Evoluzione rövid távon is gyorsabb és a hosszú távú versenyzésben is potensebb a Challenge verziónál. Ezek tükrében már nem is meglepő, hogy az újdonság képes megdönteni a 458 Challenge 1:16.5-ös idejét a fioranói tesztpályán.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!