BMW X1 elektromos hajtással, kínai köntösben

Ha tetszik nekünk, ha nem, a kínai autóipar gőzerővel tör előre, s immár nem csupán egyszerű másolatokkal.

Csizsek Ádám
2013. 11. 25. 14:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az újdonság a napokban zajló kantoni autószalonon mutatkozott be. Korábban rengeteg rossz minőségű másolat látott napvilágot Kínában, de a nagy gyártók rájöttek, hogy minimális áldozatot hozva és együttműködve a helyi márkákkal komoly eredményeket érhetnek el a hatalmas felvevőpiaccal bíró Távol-Keleten. A BMW a Brillance-szal működik együtt, amely kapcsolat eredménye a Zinoro márka – a név a helyiek nyelvén ígéretet jelent. Jelenleg az 1E jelzésű elektromos crossover gördül be a fényárba.

A cél, hogy a Zinoro „tiszteletteljes prémiummárkává váljon. A Zinoro 1E nem ma akar a piac csúcsára törni, ehelyett jövőorientált szerepet játszik a márka imázsának felépítésében, továbbá növeli a vevők körében a megértést és a bizalmat az elektromos járművek iránt, ráadásul megkönnyíti az elektromos autók kereskedelmét is” – áll a BMW közleményében.

Kívülről egyértelmű a rokonság az 1E és az X1 között: az első-hátsó lökhárítókon, lámpákon és a hűtőmaszkon túl szinte teljesen megegyezik az alapokat biztosító BMW-vel. Belül még nagyobb a hasonlóság: a formák tökéletesen egyeznek, így inkább az anyagok és a minőség, ami kérdéses lehet. A BMW az 1E-t az esav (electric sports activity vehicle – elektromos sport-szabadidő jármű) kategóriába sorolja.

A technika komolyságát jelzi, hogy a lemezek alatt az i3-ból származó elektromotor bújik meg, ugyanúgy 170 lóerőt és 250 newtonmétert szolgáltatva, mint a bajorok roppant sikeres startot vett villanyautójában. A motor három, az autó orrába, alul-középre, illetve hátra, az üzemanyagtank helyére épített lítium-ionos akkumulátorból táplálkozik. A csomagtér nem csorbult vészesen, 306 literes kapacitással igyekszik kiszolgálni a tulajdonost. A gyártó közleménye szerint az E1 csúcssebessége 130 km/h (az i3 150-ig gyorsul), s 7,5 óra töltést követően az elektromosoknál átlagosnak tekinthető 150 kilométer megtételére képes.

Navigációs rendszer, Bluetooth-kapcsolat, automata klíma és multifunkciós bőrkormány, elektromos állítású, memóriás, fűthető ülés, esőszenzor és a megszokott biztonsági asszisztensek is szerepelnek a felszerelések listáján.

A BMW kínai partnere a vásárlók megnyerése érdekében első ízben csak lízing formájában kívánja rendelkezésre bocsátani portékáját, így nem feltétlenül kell az elektromos autókkal kacérkodó vállalkozó szellemű vásárlóknak nagy fába vágniuk a fejszéjüket. Az első szalonok Pekingben és Sanghajban nyílnak, ahol a szolgáltatásokat 2014 elején indítja be a Zinoro.

A BMW mellett a Daimler sem szunnyad, és a bajorok módszeréhez hasonló együttműködéssel kíván sikereket elérni. A Daimler a helyi BYD partneri viszonyát élvezi, s hamarosan elektromos modellel tör be az autópiacra, Denza márkanév alatt.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.