Maga Ian Callum, a Jaguar tervezői részlegének vezetője beszélt egy interjúban a kétajtós modell megvadult kiadásairól. Az alapot, azaz az F-Type szívszorítóan szép Coupé típusát a hét folyamán mutatták be a Los Angelesi Autószalonon, így már tudjuk, hogy a forgalmazás kezdetén a sima (3.0 kompr. V6 - 340 LE), az S (3.0 kompr. V6 - 380 LE), valamint az R (5.0 kompr. V8 – 550 LE) modellek lesznek kaphatóak, legerősebbként természetesen a legutóbbi, azaz az F-Type Coupé R.
Azonban ahogy lenni szokott, lóerőből sosem elég, így az ötliteres, kompresszorral megfújt V8-as erőmű által szolgáltatott 550 lóerőt és 680 Nm-t is kevésnek találták a gyáriak egy csúcsverzióhoz. Ennek eredményeképpen a Jaguar hamarosan RS és RS-GT néven hívja életre a legerősebb F-Type-okat. Persze nem csupán egyszerű teljesítménynövelésről van szó, a pakliban a lóerőcsomag mellett tömegcsökkentés és aerodinamikai szett is benne van.
Korábban, még a premier előtt terjedtek hírek az erősebb RS változattal kapcsolatban, s egyelőre a 700 lóerőt emlegető forrásokra támaszkodhatunk. Ekkora teljesítménnyel már nem meglepő, hogy bőven túlszárnyalja a kupé a 300 km/h-s határt, s akár 322-vel is száguldhat a gyári sportverzió. Ian Callum nem beszélt az időzítésről, így pontosan nem tudhatjuk, mikor érkeznek majd az új modellek, de több mint valószínű, hogy már a jövő év első felében bemutatkozik az RS, amelyet pár hónappal később az RS-GT követ. Utóbbi személyében limitált példányszámú modellről beszélhetünk, ahogy az annak idején az XKR-S GT esetében is.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!