A Daytonában megrendezendő Rolex 24 versenyre készülő autókat a SpeedSource csapattal együtt fejlesztették ki, amely már korábban is segítette a gyártót a Mazda 6 Skyactiv-D Clean Diesel versenymodellek megalkotásában. A két új gépet a SpeedSource fogja üzemeltetni, ám a Mazda más csapatokkal is tárgyal, melyeknek van érdekeltségük a prototípusok kategóriájában, hogy a Mazda 6 versenykocsiból klasszikus 24 órás gt-jármű készüljön.
Az autó pontos adatairól nem sokat árultak el az illetékesek, azonban annyi biztos, hogy Skyactiv-D Smart Diesel versenyerőforrás fogja hajtani, mely az alkatrészeit tekintve 51 százalékban, tömegét tekintve pedig 63 százalékban egyezik meg a gyári verzióval. Ebből egyértelműen látszik, hogy a gyáriak törekednek az egyszerűbb és olcsóbb megoldásokra. John Doonan, a Mazda motorsportokért felelős vezetője így nyilatkozott: „Ez a legnagyobb lépés arra, hogy visszatérjünk a nemzetközi motorsportok színterére, mióta 1991-ben sikerült megnyerni a Le Mans-i viadalt. Biztosak vagyunk benne, hogy ez az észak-amerikai kihívás a legmegfelelőbb a prototípusaink számára.”
A Mazda tehát megpróbálja visszaverekedni magát a versenyzés világába, ami sosem könnyű feladat, ám most jó háttér van mögötte ahhoz, hogy sikeresen megugorja ezt a feladatot. A gazdasági válság érzékenyen érintette az autósportokat is, így mindenképp örömteli, ha egy nagy autógyártó nyit a technikai sportok felé.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!