Frissítő erő – jön az új Porsche Panamera Turbo S

A Porsche Panamera ráncfelvarrása korábban megindult, ám a csúcsot képviselő példány most frissült.

Csizsek Ádám
2013. 11. 05. 7:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Panamera, a Panamera Turbo és a Panamera E-Hybrid már túlesett a fiatalítókúrán, sőt magunk is nyúzópróba alá vettük a felfrissített modelleket, a Turbo S pedig ezúttal elődjénél 20 lóerővel erősebben jelentkezik. Mindez azt jelenti, hogy a korábban 550 lóerőt produkáló Porsche Panamera Turbo S immáron 570 lóerő leadására képes. A Porsche ehhez két új, nagyobb kompresszorral bíró turbótöltőt szerelt a 4,8 literes V8-asra, s 20 barral, 140 barra emelték a mérnökök a befecskendezési nyomást.

A maximális nyomaték is 50-nel nőtt, immáron 750 Nm, amely már 2250-től egészen 5000-ig rendelkezésre áll, s pillanatnyi túltöltéssel akár 800 Nm-t is lehívhat a sofőr. A megnövelt teljesítmény eredményeképpen 2 tizedmásodperccel hamarabb, 3,8 szekundum alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, míg a maximális tempó 307-ről 309 km/h-ra emelkedett.

A frissítés továbbá a már bemutatott verziókon látottakon túl új lökhárítókat, áttervezett, LED-es fényszórókat és nagyobb légbeömlőt takar. Hátul a főszerepet a négyállású légterelő vállalja. Az elődhöz képest szintén fontos újdonság, hogy a Turbo S immáron Executive verzióban, azaz hosszított (150 mm) tengelytávval is rendelhető lesz, így főleg a hátsó sorban utazók részesülhetnek kiemelt kényelemben.

Noha árát tekintve természetesen a Turbónál borsosabb összegért kelleti magát az S, a felárat szinte teljes egészében ellensúlyozzák a hozzá kapott extrák, hiszen az erősebb verzió jobban felszerelt is egyben. Az új modell szériában tartalmazza a Porsche PASM aktív lengéscsillapítási szabályozórendszerét, de a felszereltség részét képezi a Sport Chrono csomag, illetve az összkerékhajtás tökéletes elosztásáért felelős Porsche Traction Management, a németek kerámiafékei, a nyomatékvektorozással dolgozó differenciál, a légrugózás és számos egyéb finomság.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.