A Panamera, a Panamera Turbo és a Panamera E-Hybrid már túlesett a fiatalítókúrán, sőt magunk is nyúzópróba alá vettük a felfrissített modelleket, a Turbo S pedig ezúttal elődjénél 20 lóerővel erősebben jelentkezik. Mindez azt jelenti, hogy a korábban 550 lóerőt produkáló Porsche Panamera Turbo S immáron 570 lóerő leadására képes. A Porsche ehhez két új, nagyobb kompresszorral bíró turbótöltőt szerelt a 4,8 literes V8-asra, s 20 barral, 140 barra emelték a mérnökök a befecskendezési nyomást.
A maximális nyomaték is 50-nel nőtt, immáron 750 Nm, amely már 2250-től egészen 5000-ig rendelkezésre áll, s pillanatnyi túltöltéssel akár 800 Nm-t is lehívhat a sofőr. A megnövelt teljesítmény eredményeképpen 2 tizedmásodperccel hamarabb, 3,8 szekundum alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, míg a maximális tempó 307-ről 309 km/h-ra emelkedett.
A frissítés továbbá a már bemutatott verziókon látottakon túl új lökhárítókat, áttervezett, LED-es fényszórókat és nagyobb légbeömlőt takar. Hátul a főszerepet a négyállású légterelő vállalja. Az elődhöz képest szintén fontos újdonság, hogy a Turbo S immáron Executive verzióban, azaz hosszított (150 mm) tengelytávval is rendelhető lesz, így főleg a hátsó sorban utazók részesülhetnek kiemelt kényelemben.
Noha árát tekintve természetesen a Turbónál borsosabb összegért kelleti magát az S, a felárat szinte teljes egészében ellensúlyozzák a hozzá kapott extrák, hiszen az erősebb verzió jobban felszerelt is egyben. Az új modell szériában tartalmazza a Porsche PASM aktív lengéscsillapítási szabályozórendszerét, de a felszereltség részét képezi a Sport Chrono csomag, illetve az összkerékhajtás tökéletes elosztásáért felelős Porsche Traction Management, a németek kerámiafékei, a nyomatékvektorozással dolgozó differenciál, a légrugózás és számos egyéb finomság.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!