A hírek szerint a modellváltás változatlan méreteket hoz magával, így továbbra is 4,7 méteres hosszúságra és 1,8 méteres szélességre számíthatunk. A külső tekintetében az eddigi irányvonalat viszik tovább az Audi mérnökei, így a még dinamikusabb formákhoz hangsúlyosabb hűtőrácsot és teljesen ledes fényszórókat társítanak. Belül a térérzet javításán foglalatoskodnak majd a fejlesztők, miközben a felszereltségek között megjelenik a vetített kijelző és az érintésvezérléssel ellátott navigáció. Utóbbi 12×8 centiméteres területen már több ujj érintését is felismeri, így a betűbevitelen túl több funkció vezérelhető ilyen módon. A középső tükörben elhelyezett kivetítő további információkat tud közölni a vezetővel.
A nemzedékváltás kötelező módon takarékosabb hajtásláncokat is hoz magával. A hengerlekapcsolás a kisebbik benzines turbómotor két változatában még nagyobb teret nyer, s vezetékről tölthető hibrid is kerül a kínálatba. Az 1.4 TSI ezúttal 122 és 180 lóerős verzióban lesz elérhető, 5 liter környéki fogyasztással. A kétliteres turbómotor 225 lóerővel áll rajthoz, s vegyes fogyasztási adata még összkerékhajtással is megáll 6,9 liternél 100 kilométeren.
A bemutatkozást követően egy évvel, 2015-ben érkezik majd a hálózatról tölthető hibrid, amely egy feltöltéssel 50 kilométer színtiszta elektromos autózást tesz lehetővé. A hajtáshoz a 95 lóerős elektromotor mellé a 2.0 TFSI 211 lóerős verziója csatlakozik a hatékonyság ígéretét sportos menetteljesítményekkel kiegészítve. A távolabbi jövőben a hajtáslánc dízelmotoros kombinációja sem kizárt, de ezt a technológiát még csiszolgatják az ingolstadtiak.
Ez elég lesz-e a vetélytársak megszorongatásához? Tény, hogy a nemzedékváltás nem hoz semmilyen radikális változást magával, annál inkább a Volkswagen-csoport aktuális technikájának beépítését, ám az a helyzet, hogy sok tekintetben még a kifutó modell is felveszi a versenyt a megújult konkurenciával.
A dízelmotor kulturáltsága vagy az összeszerelési minőség terén például egyértelműen, magas fölénnyel utasítja maga mögé az A4 az új 3-as BMW-t. Ebből arra következtethetünk, hogy az újdonságban sem kell majd csalódnunk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!