Hengerlekapcsolás és hibrid: itt az új Audi A4

Egyelőre még meglehetősen keveset hallani az Audi A4 új nemzedékéről.

Szabó Péter
2013. 11. 17. 13:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hírek szerint a modellváltás változatlan méreteket hoz magával, így továbbra is 4,7 méteres hosszúságra és 1,8 méteres szélességre számíthatunk. A külső tekintetében az eddigi irányvonalat viszik tovább az Audi mérnökei, így a még dinamikusabb formákhoz hangsúlyosabb hűtőrácsot és teljesen ledes fényszórókat társítanak. Belül a térérzet javításán foglalatoskodnak majd a fejlesztők, miközben a felszereltségek között megjelenik a vetített kijelző és az érintésvezérléssel ellátott navigáció. Utóbbi 12×8 centiméteres területen már több ujj érintését is felismeri, így a betűbevitelen túl több funkció vezérelhető ilyen módon. A középső tükörben elhelyezett kivetítő további információkat tud közölni a vezetővel.

A nemzedékváltás kötelező módon takarékosabb hajtásláncokat is hoz magával. A hengerlekapcsolás a kisebbik benzines turbómotor két változatában még nagyobb teret nyer, s vezetékről tölthető hibrid is kerül a kínálatba. Az 1.4 TSI ezúttal 122 és 180 lóerős verzióban lesz elérhető, 5 liter környéki fogyasztással. A kétliteres turbómotor 225 lóerővel áll rajthoz, s vegyes fogyasztási adata még összkerékhajtással is megáll 6,9 liternél 100 kilométeren.

A bemutatkozást követően egy évvel, 2015-ben érkezik majd a hálózatról tölthető hibrid, amely egy feltöltéssel 50 kilométer színtiszta elektromos autózást tesz lehetővé. A hajtáshoz a 95 lóerős elektromotor mellé a 2.0 TFSI 211 lóerős verziója csatlakozik a hatékonyság ígéretét sportos menetteljesítményekkel kiegészítve. A távolabbi jövőben a hajtáslánc dízelmotoros kombinációja sem kizárt, de ezt a technológiát még csiszolgatják az ingolstadtiak.

Ez elég lesz-e a vetélytársak megszorongatásához? Tény, hogy a nemzedékváltás nem hoz semmilyen radikális változást magával, annál inkább a Volkswagen-csoport aktuális technikájának beépítését, ám az a helyzet, hogy sok tekintetben még a kifutó modell is felveszi a versenyt a megújult konkurenciával.

A dízelmotor kulturáltsága vagy az összeszerelési minőség terén például egyértelműen, magas fölénnyel utasítja maga mögé az A4 az új 3-as BMW-t. Ebből arra következtethetünk, hogy az újdonságban sem kell majd csalódnunk.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.