Hibás DSG-k, Tiguanok és Amarokok – visszahív a VW

A Volkswagen nem kevesebb, mint három visszahívást jelentett be.

Vajda János
2013. 11. 18. 17:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A DSG váltók tekintetében a probléma kizárólag az egyszerűbb és alacsonyabb nyomatékra tervezett (maximum 250 Nm-ig alkalmazott), DQ200 névre keresztelt hétfokozatú „szárazkuplungos” automatákat érinti, amelyeket Audi, Seat, Skoda és Volkswagen modellekbe szerel a konszern, egyes Volkswagen haszongépjárműveket (Caddyket) is beleértve. A visszahívási akció világszerte 1,6 millió gépjárművet érint, és természetesen hazánkban is számos tulajdonosnak kell ezzel kapcsolatban márkaszervizhez fordulnia – a márkakereskedések értesítik az érintetteket. A problémát a váltók szintetikus motorolaja okozza, amelyet egy egyórás szervizlátogatás keretében ásványi alapúra cserélnek a szervizekben.

Elsősorban magas páratartalom esetén, és főleg dugókban jelentkezhetnek a szintetikus motorolaj miatt elektronikai problémák a váltóvezérlésben, amiket az ásványi alapú olaj a szakértők szerint megold. Szintén számos, 2008 elejétől 2011 közepéig gyártott magyarországi Tiguan crossovert érint a konszern második visszahívása, amelynek keretében világszerte 800 ezer példányt várnak a szervizekbe a Volkswagennél. A Tiguanok esetében a világítással akadhatnak gondok: egy nem megfelelő minőségű, a világításvezérlésért felelős biztosíték könnyen átéghet, amelynek következményeképp az autó bizonyos világítóberendezései üzemképtelenné válhatnak.

A gyártó állítása szerint a probléma nem veszélyes, ugyanis egyszerre csak bizonyos fényforrások kieséséről beszélhetünk, amiket ráadásul visszajelez a fedélzeti rendszer, így az autó egyetlen esetben sem maradhat teljesen világítás nélkül. Ennek ellenére mindenképp javallott az említett intervallumban gyártott Tiguanok tulajdonosainak autóikkal ellátogatniuk a szervizbe, ahol kicserélik a biztosítékot egy megbízhatóbbra, a beavatkozás pedig alig néhány percig tart. A Volkswagen szintén értesíti az érintett gépjárművek tulajdonosait.

A harmadik visszahívás a Volkswagen relatíve friss, félig személy-, félig haszongépjárművét, az Amarok pickupot érinti. Ahogy az előző két akció, úgy ez is számos hazai autóra vonatkozik, világszerte pedig 239 ezer Amaroknak kell szervizbe látogatnia.

A kétliteres TDI erőforrásokkal szerelt pickupok esetében az üzemanyagcsőnek lehetnek tömítetlenségi problémái, s a hiba jelentkezése esetén szivároghat a gázolaj. A javítás keretében egy súrlódástól védő borítást helyeznek az üzemanyagcsőre a szervizben, amely állítólag megoldja a problémát. Ez a gond a 2013 júniusáig legyártott Amarok pickupokat érinti.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.