A DSG váltók tekintetében a probléma kizárólag az egyszerűbb és alacsonyabb nyomatékra tervezett (maximum 250 Nm-ig alkalmazott), DQ200 névre keresztelt hétfokozatú „szárazkuplungos” automatákat érinti, amelyeket Audi, Seat, Skoda és Volkswagen modellekbe szerel a konszern, egyes Volkswagen haszongépjárműveket (Caddyket) is beleértve. A visszahívási akció világszerte 1,6 millió gépjárművet érint, és természetesen hazánkban is számos tulajdonosnak kell ezzel kapcsolatban márkaszervizhez fordulnia – a márkakereskedések értesítik az érintetteket. A problémát a váltók szintetikus motorolaja okozza, amelyet egy egyórás szervizlátogatás keretében ásványi alapúra cserélnek a szervizekben.
Elsősorban magas páratartalom esetén, és főleg dugókban jelentkezhetnek a szintetikus motorolaj miatt elektronikai problémák a váltóvezérlésben, amiket az ásványi alapú olaj a szakértők szerint megold. Szintén számos, 2008 elejétől 2011 közepéig gyártott magyarországi Tiguan crossovert érint a konszern második visszahívása, amelynek keretében világszerte 800 ezer példányt várnak a szervizekbe a Volkswagennél. A Tiguanok esetében a világítással akadhatnak gondok: egy nem megfelelő minőségű, a világításvezérlésért felelős biztosíték könnyen átéghet, amelynek következményeképp az autó bizonyos világítóberendezései üzemképtelenné válhatnak.
A gyártó állítása szerint a probléma nem veszélyes, ugyanis egyszerre csak bizonyos fényforrások kieséséről beszélhetünk, amiket ráadásul visszajelez a fedélzeti rendszer, így az autó egyetlen esetben sem maradhat teljesen világítás nélkül. Ennek ellenére mindenképp javallott az említett intervallumban gyártott Tiguanok tulajdonosainak autóikkal ellátogatniuk a szervizbe, ahol kicserélik a biztosítékot egy megbízhatóbbra, a beavatkozás pedig alig néhány percig tart. A Volkswagen szintén értesíti az érintett gépjárművek tulajdonosait.
A harmadik visszahívás a Volkswagen relatíve friss, félig személy-, félig haszongépjárművét, az Amarok pickupot érinti. Ahogy az előző két akció, úgy ez is számos hazai autóra vonatkozik, világszerte pedig 239 ezer Amaroknak kell szervizbe látogatnia.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!