Mi egyáltalán nem csalódtunk, véleményünk szerint lélegzetelállítóra sikeredett a muszkuláris formaterv, amin egy igazi sportautó minden klasszikus vonása megtalálható.
A szemfülesebbeknek különben ismerősek lehetnek a formák: a formaterv szinte teljes mértékben a 2011-es, hibrid Jaguar C-X16 koncepciótól érkezik. Biztosak vagyunk benne, hogy vezetni is legalább olyan jó lesz az F-Type kupét, mint ránézni, addig pedig hivatalos adatok híján az alábbiakban mi próbálunk következtetni a részletekre, a már kapható roadster tulajdonságai alapján.
Az F-Type Coupé változata meglepően nagyra nő, megtartva Jaguaros arányait: a 2622 mm-es tengelytávhoz tekintélyes, 1,9 méteres szélesség illetve 4,5 méteres hossz társul, vagyis körülbelül 13 centivel hosszabb egy Porsche Caymannál, miközben épphogy 1,3 méter alatti magasságuk szinte hajszálra megegyezik. Bár a fix tetős változat akár 100 kilóval könnyebb lehet az alsó hangon is több mint másfél tonnás roadsternél, tömege biztosan meghaladja a Porsche Cayman változattól függően 1,3-1,35 tonnáját.
Bár az is igaz, hogy míg a kétszemélyes német sportkocsi csúcsváltozata 325 lóerőt tud, addig a Jaguar 340-ről indul – de erről egy kicsit később. Az F-Type különben felár ellenében akár állítható csillapítású, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros alumínium felfüggesztéseket kap, míg a pontos kormányzásról igen közvetlen kormánymű gondoskodik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!