Itt a Bugatti „legendáinak” harmadik darabja

Megszokhattuk, ha a Bugattiról van szó, minden bizonnyal egy újabb Veyron variáns érkezik.

Kenéz Tibor
2013. 11. 07. 10:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Bugatti legendáinak neveivel fémjelzett széria harmadik tagja – a Jean Bugatti, és a Jean-Pierre Wimille után – a dubaji autószalonon mutatkozik majd be, ezzel pedig a gyáriak által tervezett hat különkiadás felét már megismerhette a közönség.

Ebből a verzióból ugyanúgy három darab készül majd, mint az előző kettőből, és ugyanúgy körülbelül 600 millió forintos kezdőárral indul, mely még nem tartalmaz semmiféle adót. Az autó a Meo Constantini nevet egyébként a cégalapító Ettore Bugatti jó barátjáról kapta, aki hosszú éveken át vezette a cég versenyistállóját, és a Type 35-tel kétszer is megnyerte a Targa Floriót, így igazán megérdemli, hogy ez a speciális kiadás a nevét viselje.

A különleges négykerekű stílusa így tehát nem meglepő módon a Bugatti legendás versenyautójára hajaz, valamint a Targa Florio versenypálya vonalvezetése is több helyen fellelhető, mind kívül, mind belül. A kék szín, melyet az autó visel, visszanyúlik a klasszikus francia versenyautókhoz, melyek szintén hasonló festésben pompáztak. Belül természetesen óriási luxusra számíthatunk, melyet a szóban forgó négykerekű csoda esetében különleges, kézzel varrott, kék és bézs színvilágú bőrkárpitozás, valamint szénszálas díszítőelemek tesznek teljessé.

Az ülés háttámlájában egyébként a névadó aláírása masszírozza a tarkónkat, melyet nagy gondossággal hímeztek fel a Bugatti szakemberei. Az autó motorjához természetesen ebben az esetben sem nyúltak hozzá, így ugyanaz a jól ismert W16-os nyolcliteres, négyturbós erőforrás található meg, mely 1200 lóerőt és 1500 Nm nyomatékot présel ki magából. Ez képessé teszi a roadstert arra, hogy 2,6 másodperc alatt 100 km/h-s sebességre katapultáljon, és meg se álljon 408 km/h-ig.

Valószínűleg nem véletlen, hogy éppen a Közel-Keleten megrendezett autószalonon mutatkozik be a különleges kiadás, hiszen a márka vásárlóinak zöme onnan érkezik, így nem látunk sok esélyt arra, hogy valaha is láthatnánk az autót hazai forgalomban. Minden kétséget kizáróan lélegzetelállító a Bugatti újdonsága, azonban egyre nagyobb az elvárás a gyártóval szemben egy alapjaiban új modell elkészítése iránt, melyet, úgy látszik, egyelőre nem igazán vesznek komolyan.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.