Kínában tudják, milyen lesz a következő Fiat Bravo

A Fiat manapság nem tesz sok mindent azért, hogy sikeres gyártó lehessen Európában.

Csizsek Ádám
2013. 11. 29. 13:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kína viszont másfajta játszótér, s ott érvényesülni tud a Fiat filozófiája. Új modelljük, az Ottimo megmutathatja a Bravo jövőjét. A Fiat mostanában nem az innovációjáról híres, motorpalettáját régi erőforrások alkotják, s a Lancia, valamint az Alfa Romeo modelljeit is beleszámítva szinte alig találunk újdonságot. A gyártó inkább a jelenlegi kínálatot átdolgozva, a meglévő modellek erősségeire támaszkodva kíván érvényesülni.

Részben igazuk van: bár egyik gyártó sem mondja ki, a hosszú évek óta folyamatosan zsugorodó európai piac gazdaságilag már nem nyújt olyan táptalajt, mint régen, ezért érdemes nagyobb erőkkel más irányokba fordulni – s itt jön képbe Kína. Egy évvel ezelőtt a Vaggio szedán személyében már hírt adtunk arról, hogy az olaszok kelet felé tartanak, ezúttal pedig már a második talján modell kínai debütálásáról jelenthetünk Olvasóinknak. A Fiat Ottimo megékezett, s a Kvangcsui Autószalonon mutatkozott be a közönségnek.

 

Noha az autó orra és a hátsó traktus meglehetősen tetszetős és divatos, illetve frissnek hat, a szemfülesebbek kiszúrhatják, miféle trükkről van szó. Az alapokat ugyanis az Alfa Giulietta szolgáltatja, tehát lényegében a Fiat egy kiadós ráncfelvarrás költségén tud új modellt bemutatni helyi partnere, a GAC segítségével.

A fotókon látható divatosabb formák tehát az autóipar szemével nézve korosabb alapokat takarnak, s meglepetésre másutt sem számíthatunk. A motorháztető alatt a Fiat 1,4 literes T-Jet turbómotorja lakozik 120-150 lóerő közötti teljesítményszinten, s méltatlan módon ötfokozatú kézi váltóval vagy az üdítőbb hatgangos TCT automatával lesz kérhető.

 

Az utastérben láthatóan olcsóbb anyagokkal operáltak a mérnökök, azonban a mai trendeknek megfelelve a méretes érintőképernyő nem maradhatott ki a repertoárból. Formailag viszont határozottan érdekes, tetszetős a típus, s egyben előrevetíti, hogy milyen irányokba mehet el a Fiat formanyelve. Vajon a Bravo várva várt generációváltásakor az Ottimo ad ötletet a fejlesztőknek?

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.