Luxuscikk Dél-Koreából – Bemutatkozott a Kia K900

A Los Angeles-i autószalonról már a sokadik újdonságot mutathatjuk meg a héten, ezúttal a Kia K900-at.

Kenéz Tibor
2013. 11. 24. 15:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Hyundai Equustól örökölt 3,05 méteres tengelytáv, valamint 1,62 méteres első és 1,63 méteres hátsó nyomtáv megadja az alapokat ahhoz, hogy a kocsi versenybe szállhasson a kategória nagyjaival. Bár formatervét tekintve nem mondhatjuk, hogy másolták a konkurensekről, azért jobban megfigyelve a járművet több hasonlóságot is felfedezhetünk, például a BMW vagy a Lexus megoldásaival, az összkép azonban mindenképpen pozitív és impozáns.

Az ablakok mögé pillantva valódi luxus fogad minket. Az alapáron is háromküllős kormány természetesen finom bőrrel van bevonva, és opciósan fűthetővé is varázsolhatjuk. A 16 irányba állítható elektromos ülésekért felárat kell fizetnünk, ám a 17 hangszóróval, 12 csatornás erősítővel és mélynyomóval ellátott 900 wattos Lexicon prémiumhangrendszer minden K900 sajátja. A 12,3 hüvelykes központi lcd ugyan nem számít kiemelkedőnek ebben a kategóriában, mindenképpen említésre méltó pont.

A dél-koreaiak természetesen a vezetéssegítő rendszerek terén sem szerettek volna lemaradni, így ebben a modelljükben elsőként mutatkozik be az autó mögött haladó keresztforgalmat figyelő rendszer, valamint a vetített kijelző, melyet a gyártó külön üveglappal oldott meg. Emellett természetesen megtalálhatók olyan elengedhetetlen dolgok is, mint a holttérfigyelő, a távolságtartó tempomat, illetve a sávtartó asszisztens.

A K900 két motorváltozattal lesz elérhető: a kisebbik erőforrás 3,8 literes V6-os, amely 315 lóerőt küld harcba, a nagyobbik ötliteres V8-as, amely 426 paripával feszíti az aszfaltot. Mindkét motor esetében egy újonnan kifejlesztett nyolcfokozatú váltó viszi át az erőt a hátsó kerekekre.

A nagy limuzinban elöl-hátul független öt lengőkaros felfüggesztést találunk, melyek a megfelelő komfortot hivatottak biztosítani menet közben. A gyengébbik verzióhoz szériában 18, az erősebbikhez 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat kapnak a vásárlók. A nyolchengereshez egyébként szériában járnak a ledes fényszórók is, melyek 16 izzóból állnak.

A Kia tehát kitett magáért, és bár Európába valószínűleg nem jut el az újdonság, sokakat biztosan érdekelne, hogy mire képes a konkurensekkel szemben. Egyelőre be kell érnünk egy rövid videóval, melyet megtekinthetnek oldalunkon.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.