Már hazánkban is rendelhető a Porsche Macan

A gyártó a Los Angeles-i autószalonon tartotta a várva várt középkategóriás hobbiterepjáró, világpremierjét.

Vajda János
2013. 11. 24. 13:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A friss Los Angeles-i premierre való tekintettel menetpróbáról szó sem eshetett, sőt egyelőre még statikusan is csupán a kivetített sajtófotókon láthattuk az autót, a magyarországi ceremónia ennek ellenére különleges volt: a márka illetékesei a Fővárosi Állat- és Növénykertet választották a sajtótájékoztató helyszínéül, ami nem véletlen, ugyanis megtudtuk, hogy a vadonatúj Porsche neve indonéz eredetű, a macan tigrist jelent.

Aradi Géza, a Porsche márkaigazgatója megtudta, hogy a fővárosi állatkertben augusztusban két bengáli tigris született, elhatározta, hogy az egyiket a Porsche Centrum Budapest örökbe fogadja az új modell tiszteletére. A kis ragadozó, valamint az állatkert a márka támogatását élvezheti. A tigriskölyök keresztelője is rögtön megtörtént – ki nem találják, a kistigris a Macan nevet kapta.

Szerencsére azért ennyiben nem merült ki a sajtótájékoztató apropója, így számos hasznos kiegészítő információ birtokába juthattunk. Kezdjük talán az árakkal: megtudtuk, hogy az egyelőre belépőmodellként aposztrofálható, háromliteres V6-os motorokkal repített Macan S-ek benzines és gázolajos kivitelben – előbbi 340, utóbbi 258 lóerős – ugyanannyiba, nettó 14,3 millió forintba kerülnek, ami hazai forgalomba helyezéssel mintegy bruttó 18,5 millió forintot jelent. Ez rengeteg pénz egy alig 4,7 méter hosszú közepes méretű szabadidőautóért, ám az igazsághoz hozzátartozik, hogy a menetteljesítmények tekintetében a benzines Macan S még a sportos, 420 lóerős Cayenne GTS nagy testvérnek is képes fityiszt mutatni, továbbá ne feledjük, hogy Porschéról beszélünk, a márka pedig sohasem kedvező árazásairól volt híres.

Halkan megjegyezzük, hogy a dízel S kivitel közel 3 literes fogyasztáselőnye hívogató a benzines S-sel összehasonlítva, ám utóbbi nem Audi, hanem valódi Porsche motort kapott, s a 258 dízellóerő bizony nem 340 benzines paripa, amit leginkább a 230-cal szemben álló 254 km/h végsebességgel tanúskodik.

Az indulóárak korrekt alapfelszereltséget takarnak – az összkerékhajtás, a PDK automata váltó és az Alcantara bőr kárpitozás például szériában jár –, ám a Porschétól megszokott módon számos minimumnak tekinthető tétel hiányzik a listáról, így külön kell fizetni egyebek között a xenonlámpákért, a tolatóradarokért, a légrugózást, önzáró differenciálművet, állítható futóművet tartalmazó finom menetdinamikai rendszerekért, de még a tempomatért is. Az extralista viszont szokás szerint végtelen, így szinte minden földi jó elérhető a Macanhoz.

Egy Porschéhoz méltó módon felszerelt S kivitel ára bruttó 21-23 millió forint között mozog, ami azonos szinten és hasonló motorizáltsággal nézve körülbelül 2-3 millió forinttal többet jelent egy Audi Q5-énél – amely az alapokat biztosítja –, és nagyjából ugyanennyivel olcsóbb egy Porsche Cayenne-nél, amely méretesebb és praktikusabb ugyan, stílusban és menetdinamikailag viszont az újdonságnak a közelébe sem ér.

A 400 lóerős, 3,6 literes V6-os benzinmotor által repített Macan Turbo jóval többet kóstál testvéreinél: alapára hazai forgalomba helyezés esetén több mint 25 millió (nettó 19,7 millió) forint, viszont menetdinamikai szempontból szinte egy kategóriával magasabb szinten játszik. A 0–100 km/h-s sprintideje például a rajtautomatikát is tartalmazó Sport Chrono csomaggal mindössze 4,6 másodperc. A hétmilliós plusz azért nem csak ennyi többletet takar: a Macan Turbo rengeteg extrát kap alapáron, amelyek összességében körülbelül 3,5 millió forintot érnek, vagyis a különbség felét képezik.

A piac szempontjából legalább ennyire érdekesek az év végi bejelentésre váró négyhengeres benzines és dízelmotoros alap-Macan modellek. Ezeket rengetegen várják, és bár nem lesznek annyira beléjük kódolva a Porsche-gének, a racionalitás mellettük szól, és segítségükkel a Porsche akár meg is duplázhatja eladásait.

A hazai sajtótájékoztatón megtudtunk néhány nagyon is fontos információt velük kapcsolatban, amelyekről még az amerikai premieren sem volt szó: a leghívogatóbb, hogy nettó 11 (bruttó 14) millió forintos alapárról szól a fáma, ami azt jelenti, hogy a kínálat legolcsóbb Porsche modelljeit lesz szerencsénk tisztelni „személyükben”. És ha minden igaz, az Auditól kölcsönzött, némileg átdolgozott kétliteres, négyhengeres erőforrások még a dízelmodell esetében is átlépik a 200 lóerőt, a benzines kivitel pedig kicsivel több mint 230 lóerő leadására lesz majd képes. Hívogató adatok ezek, és megérheti várni rájuk, ám ha már Porschéról van szó, mi biztosan a két izmos V6-os benzines között vacillálnánk.

Az első Macanok várhatóan áprilisban érkeznek meg Magyarországra, ám aki a Porsche új modelljének megvásárlásán töri a fejét, nem árt sietnie a rendeléssel, a hazai kvóta ugyanis a komoly érdeklődés ismeretében hamar kifogyhat, s ez akár a kellemesnél hosszabb várakozási időket jelenthet.

Szerintünk már látatlanban is borítékolható a Macan sikere, nem lehet vele melléfogni. A Porsche büszkeségét megvásárolva persze nem a kategória legpraktikusabb és legtágasabb képviselőjét kapjuk meg, ám stílusban és dinamikában az újdonságnak nem lesz párja a szegmensben. Az autó megérkezéséig a vásárlók a Macan németországi konfigurátorával tölthetnek el kedves perceket.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.