A friss Los Angeles-i premierre való tekintettel menetpróbáról szó sem eshetett, sőt egyelőre még statikusan is csupán a kivetített sajtófotókon láthattuk az autót, a magyarországi ceremónia ennek ellenére különleges volt: a márka illetékesei a Fővárosi Állat- és Növénykertet választották a sajtótájékoztató helyszínéül, ami nem véletlen, ugyanis megtudtuk, hogy a vadonatúj Porsche neve indonéz eredetű, a macan tigrist jelent.
Aradi Géza, a Porsche márkaigazgatója megtudta, hogy a fővárosi állatkertben augusztusban két bengáli tigris született, elhatározta, hogy az egyiket a Porsche Centrum Budapest örökbe fogadja az új modell tiszteletére. A kis ragadozó, valamint az állatkert a márka támogatását élvezheti. A tigriskölyök keresztelője is rögtön megtörtént – ki nem találják, a kistigris a Macan nevet kapta.
Szerencsére azért ennyiben nem merült ki a sajtótájékoztató apropója, így számos hasznos kiegészítő információ birtokába juthattunk. Kezdjük talán az árakkal: megtudtuk, hogy az egyelőre belépőmodellként aposztrofálható, háromliteres V6-os motorokkal repített Macan S-ek benzines és gázolajos kivitelben – előbbi 340, utóbbi 258 lóerős – ugyanannyiba, nettó 14,3 millió forintba kerülnek, ami hazai forgalomba helyezéssel mintegy bruttó 18,5 millió forintot jelent. Ez rengeteg pénz egy alig 4,7 méter hosszú közepes méretű szabadidőautóért, ám az igazsághoz hozzátartozik, hogy a menetteljesítmények tekintetében a benzines Macan S még a sportos, 420 lóerős Cayenne GTS nagy testvérnek is képes fityiszt mutatni, továbbá ne feledjük, hogy Porschéról beszélünk, a márka pedig sohasem kedvező árazásairól volt híres.
Halkan megjegyezzük, hogy a dízel S kivitel közel 3 literes fogyasztáselőnye hívogató a benzines S-sel összehasonlítva, ám utóbbi nem Audi, hanem valódi Porsche motort kapott, s a 258 dízellóerő bizony nem 340 benzines paripa, amit leginkább a 230-cal szemben álló 254 km/h végsebességgel tanúskodik.
Az indulóárak korrekt alapfelszereltséget takarnak – az összkerékhajtás, a PDK automata váltó és az Alcantara bőr kárpitozás például szériában jár –, ám a Porschétól megszokott módon számos minimumnak tekinthető tétel hiányzik a listáról, így külön kell fizetni egyebek között a xenonlámpákért, a tolatóradarokért, a légrugózást, önzáró differenciálművet, állítható futóművet tartalmazó finom menetdinamikai rendszerekért, de még a tempomatért is. Az extralista viszont szokás szerint végtelen, így szinte minden földi jó elérhető a Macanhoz.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!