Ezt az információt nem más, mint Maxime Picat, a Peugeot vezérigazgatója osztotta meg velünk egy interjúban, mely szerint hamarosan érkezik egy – teljesítményben a GTI fölé pozicionált – 208 variáns, méghozzá R utónévvel. A vezető elmondta azt is, hogy nem tervezték hasonló verzió bevezetését, ám a vásárlói visszajelzések arról tanúskodtak, hogy igenis lenne kereslet egy még jobban felpaprikázott városi kisautóra, kisebb súllyal és nagyobb teljesítménnyel.
Ezt a teljesítménytöbbletet könnyedén ki lehet hozni az autóból, hiszen a 208 GTI-ben ugyanaz a jól ismert, a BMW és a PSA által közösen kifejlesztett 1,6 literes turbós motor van, mint ami a RCZ-R-ben, valamint a 308 R-ben is megtalálható. Mint tudjuk, a sportos kupéban 270 lóerőt teljesít az erőforrás, mely így képes 5,9 szekundum alatt 100 km/h-ra katapultálni az autót, és a 250 km/h-s végsebesség is elektronikusan van szabályozva.
Arra viszonylag kicsi az esély, hogy a Peugeot a 300 kg-mal könnyebb kisautóba is ekkora teljesítményű motort szereljen, hiszen azzal házon belül állítana komoly ellenfeleket a többi modelljének, de abban biztosak lehetünk, hogy a GTI 200 lóerős teljesítményét jóval meghaladja majd az R variáns, amiből így komoly örömforrás válhat minden autórajongó számára.
Úgy látszik tehát, hogy a Peugeot visszatalált a helyes útra, és az ész nélküli teljesítménynövelés és steril vezetési élmény helyett megpróbálja ismét az élvezetes autózás felé venni az irányt, melynek, azt gondolom, mindenki örülhet, aki nem csak A-ból B-be való eljutásra használja négykerekűjét. Mi nagyon várjuk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!