A Vision Gran Turismo a 15. születésnapját ünneplő játéksorozat egyik különlegessége lesz, hivatalosan pedig a holnapi nap folyamán, a Mercedes–Benz kaliforniai Sunnyvale-ben található új kutatási és fejlesztési központjának megnyitóján mutatkozik be. Miközben az újdonság formailag egyértelműen érzelmes, helyenként múltidéző nyelvet beszél, a modern és a jövőbe mutató jelzők sem állnak távol tőle. A szimbiózisban a tökéletes, sportautós arányok is segítenek – a hosszú motorháztető és a lekerekített farrész például az SLS AMG-t idézi. Ugyanakkor a hűtőrács a nagy elődtől, az 1952-es 300 SL-ből merített ihletet.
Belül a Forma–1-es autók letisztultságát találjuk a gyári közlemény szerint. A könnyű súlyú, alumíniumból 1385 kilogrammosnak megálmodott karosszériát az AMG részleg biturbós V8-asa hajtja elviekben. Az 5,5 literes hajtómű ezúttal 585 lóerőt termel, melyhez 800 Nm nyomaték csatlakozik – érdekes, hogy ugyanez az erőforrás a szériagyártású modellekben 900 Nm-t tud felmutatni. Azt lefogadhatjuk, hogy a hátsó kerekek azonban így sem lesznek tehermentesítve, mint ahogy a hétfokozatú automata váltónak is csak kisebb mértékű könnyebbség lesz az erő továbbítása.
A lassulásról természetesen kerámia-kompozit fékrendszer gondoskodik, a kipufogó hangját pedig versenyautókéhoz méltó módon zabolátlanra álmodták meg a tervezők. Ha csak virtuálisan is, de a Sony játékkonzoljának tulajdonosai már decemberben beülhetnek a csillagos modell volánja mögé.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!