Ezzel komoly versenytársat állítva például az Audi A5 Sportback számára. Nem fog nagy meglepetést okozni az új modell, ugyanis az alapot a 4-es sorozat adja (ami gyakorlatilag egy 3-as), melytől annyiban fog eltérni a GranCoupe, hogy négy ajtót kap, valamint valamivel hosszabb lesz a tengelytávja és a hátsó ablaka, mint a kupé változatnak. Az orrkialakítás és a hátsó lámpatestek valószínűleg nagyon hasonlóak lesznek, ahogyan a belső tér is a kétajtós verzióból kerül át.
A motorizáltság terén sem számíthatunk nagy változásokra: a 20i, 28i, 35i, valamint a 20d, 25d, 30d és 35d jelölésű modellek ugyanazokat az erőforrásokat takarják, mint akár a 3-as, akár a 4-es sorozat esetében, de egy-két kivétellel persze minden BMW-re igaz ez az állítás. A kupé és a kabrió változat után tehát hamarosan érkezik a GranCoupe is, mely valószínűleg az M jelölést ugyanúgy megkapja majd, mint nemsokára két testvére is. Halkan jegyezzük meg, hogy a 4-es sorozat rövidesen még tovább bővül a vadonatúj X4 személyében, amely az X6 kistestvére lesz, és a kupé-terepes alapját a remek X3 biztosítja.
A modell értelme megkérdőjelezhető, ám sikere bizonyára nem. A németek háza tájáról tovább érdekes információk is napvilágot láttak, mely szerint szeretnék szélesebb körben alkalmazni az i3 és az i8 esetében kifejlesztett anyagokat és eljárásokat. Ian Robertson, a BMW-eladásokért és marketingért felelős igazgatója beszélt a márka jövőjéről.
„Biztos vagyok benne, hogy az „i” program autóinak megoldásai nagy hatással lesznek a BMW hagyományosabb modelljeire is. Attól függetlenül, hogy ezeket az autókat direkt úgy terveztük, hogy első látásra is könnyedén felismerhető legyen „másságuk”, a hétköznapi modelljeink biztosan örökölnek majd tőlük pár megoldást.” – mondta Robertson.
Ilyen megoldás többek között az újrahasznosított műanyag palackok felhasználása, melyről biztosan állította az igazgató, hogy szélesebb körben is alkalmazni fogják. A karbon karosszériaelemek használatáról is beszélt a szakember, és elmondta, hogy ha nem is akkora mennyiségben, mint az „i” modelleknél, de biztosan meg fogják vizsgálni, hogy a hétköznapi típusok esetén milyen esetekben lehetne alkalmazni.
A BMW tehát nem áll le, és az új modellek mellett folyamatosan dolgozik a távolabbi jövő megoldásain is, ami persze nem csoda, látva, hogy a versenytársak is igyekszenek bizonyítani a vevők számára, hogy őket kellene választaniuk. Egy biztos: ekkora talán még soha nem volt a verseny a prémium szegmensben (sem)...