Nem lazít a gyeplőn a BMW – jön a 4-es GranCoupe

Úgy látszik, hogy a GT után a GranCoupe utónév is több modellnél fog megjelenni a jövőben a BMW-nél.

Kenéz Tibor
2013. 11. 02. 12:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezzel komoly versenytársat állítva például az Audi A5 Sportback számára. Nem fog nagy meglepetést okozni az új modell, ugyanis az alapot a 4-es sorozat adja (ami gyakorlatilag egy 3-as), melytől annyiban fog eltérni a GranCoupe, hogy négy ajtót kap, valamint valamivel hosszabb lesz a tengelytávja és a hátsó ablaka, mint a kupé változatnak. Az orrkialakítás és a hátsó lámpatestek valószínűleg nagyon hasonlóak lesznek, ahogyan a belső tér is a kétajtós verzióból kerül át.

A motorizáltság terén sem számíthatunk nagy változásokra: a 20i, 28i, 35i, valamint a 20d, 25d, 30d és 35d jelölésű modellek ugyanazokat az erőforrásokat takarják, mint akár a 3-as, akár a 4-es sorozat esetében, de egy-két kivétellel persze minden BMW-re igaz ez az állítás. A kupé és a kabrió változat után tehát hamarosan érkezik a GranCoupe is, mely valószínűleg az M jelölést ugyanúgy megkapja majd, mint nemsokára két testvére is. Halkan jegyezzük meg, hogy a 4-es sorozat rövidesen még tovább bővül a vadonatúj X4 személyében, amely az X6 kistestvére lesz, és a kupé-terepes alapját a remek X3 biztosítja.

 

A modell értelme megkérdőjelezhető, ám sikere bizonyára nem. A németek háza tájáról tovább érdekes információk is napvilágot láttak, mely szerint szeretnék szélesebb körben alkalmazni az i3 és az i8 esetében kifejlesztett anyagokat és eljárásokat. Ian Robertson, a BMW-eladásokért és marketingért felelős igazgatója beszélt a márka jövőjéről.

„Biztos vagyok benne, hogy az „i” program autóinak megoldásai nagy hatással lesznek a BMW hagyományosabb modelljeire is. Attól függetlenül, hogy ezeket az autókat direkt úgy terveztük, hogy első látásra is könnyedén felismerhető legyen „másságuk”, a hétköznapi modelljeink biztosan örökölnek majd tőlük pár megoldást.” – mondta Robertson.

 

Ilyen megoldás többek között az újrahasznosított műanyag palackok felhasználása, melyről biztosan állította az igazgató, hogy szélesebb körben is alkalmazni fogják. A karbon karosszériaelemek használatáról is beszélt a szakember, és elmondta, hogy ha nem is akkora mennyiségben, mint az „i” modelleknél, de biztosan meg fogják vizsgálni, hogy a hétköznapi típusok esetén milyen esetekben lehetne alkalmazni.

A BMW tehát nem áll le, és az új modellek mellett folyamatosan dolgozik a távolabbi jövő megoldásain is, ami persze nem csoda, látva, hogy a versenytársak is igyekszenek bizonyítani a vevők számára, hogy őket kellene választaniuk. Egy biztos: ekkora talán még soha nem volt a verseny a prémium szegmensben (sem)...

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.