Az újdonság a hírek szerint radikálisan más irányokba tarthat elődeihez képest: a Panda 500-as család újabb tagjaként némileg eltérő szerepben tündökölhet. Lorenzo Ramaciotti, a Fiat globális formatervezési osztályának vezetője egy interjúban elárulta, hogy a Punto jövője bizonytalanná vált. Mivel a jelenlegi pozicionálás szerinti gyártása az európai trendek változása miatt nem kifizetődő, szerinte radikális változtatásra van szüksége.
„Jelenleg, az egyetlen észérv amellett, hogy a kínálatban tartsunk a Puntót, az a piaci részesedés” – mondta. Egy teljesen új autó tervezésekor nem lehetsz benne biztos, hogy a befektetett tőke megtérül, így ez egy nagyon nehezen meghozható döntés. Emiatt lehet, hogy másképpen kellene gondolkoznunk és egy olyan járművet létrehoznunk, amely megfelel a bevételi elvárásainknak.” Mit jelent ez? A Punto jelenleg a kategórián belül kedvező árával igyekszik érvényesülni, a költségek leszorítása pedig nem hoz sok hasznot.
Az egyenlet egyszerű: a jelenlegi, olcsó receptet követve jóval többet kell eladni ahhoz, hogy nyereséges legyen a vállalkozás, mint hogyha egy hangulatos kiegészítőkkel feldíszített, drágább modellt árulnának. Emiatt könnyen lehet, hogy a Punto új generációját magasabbra pozicionálják a FIAT-nál, miközben például a FIAT 500L-ből vett kiegészítőkkel, nagyobb személyre szabhatósággal és fejlettebb extrákkal dobják fel. Hogy ez kiderüljön, arra sajnos még néhány évet kell várni, de a fejlesztésekről természetesen a szokott módon beszámolunk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!