Persze nem a WRC-ben is induló, gyári csapatról van szó, hanem a versenyzők által megvásárolható, felkészített versenyautóról. A hír a Toyota Motorsport GmbH garázsából származik: a japánok sportrészlege GT86 CS-R3 néven építi meg hamarosan raliautóját, amelyet a későbbiekben bármely csapat megvásárolhat. A névből eredendően az újdonság az R3-as szabályoknak maradéktalanul meg fog felelni, s 2015-ös szezonban már rajthoz is állhatnak az első példányok.
A pontos részletekről és a költségekről egyelőre még nem szól a fáma, de az elkövetkező hónapokban minden fontos információt közzétesz a gyártó a versenyre felkészített példánnyal kapcsolatosan. Persze minden nem maradhatott titokban, ennek megfelelően ismert tény, hogy a GT86 CS-R3 nyomatékát hatfokozatú, szekvenciális váltómű továbbítja a hátsó kerekek felé korlátozott zárású differenciálművön keresztül. A fékek tekintetében ugyancsak nagy teljesítményű rendszerre kell számítanunk.
A motor teljesítménye egyelőre nem ismert, de a Toyota elhintette, hogy az erőforrás is módosítva lesz annak érdekében, hogy „a szabályokban foglalt lehetőségek maximálisan kihasználásra kerüljenek”. „A GT86 CS-R3 markáns és potens jelenség lesz a raliversenyek szakaszain, ráadásul a hátsókerékhajtástól azt várjuk, hogy a versenyzők látványos akciókkal kápráztassák el a nézőket, s maguk is örömet leljenek benne” – mondta Nico Ehlert, a Customer Motorsport vezető mérnöke.
Ehlert hozzátette, hogy a Toyota mindenképpen egy nagyon megbízható, nagy teljesítményű versenyautót szeretne a vásárlók kezébe adni, s természetesen az ehhez szükséges alkatrész-, valamint információellátás is adott lesz. A GT86 CS-R3 a FIA szabályainak megfelelve a WRC, azaz a rali-világbajnokság futamain is rajthoz állhat.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!