A friss Duster már alapesetben is tartalmaz menetstabilizátort és négy légzsákot, s immáron olyan extrák rendelhetők hozzá, mint a tempomat és a sebességhatároló párosa, a hátsó parkradar vagy a remek, mégis olcsó érintőképernyős multimédiás rendszer, amely természetesen navigációval is szolgál.
A legfontosabb újdonság, hogy a benzinmotorok kedvelői ezentúl a Renault 1,2 literes TCe turbósát is választhatják a kitűnő ár-érték arányú suv orrába, méghozzá 125 lóerővel és 205 newtonméterrel felvértezve. A csúcsnyomaték 90 százaléka már 1500-as fordulatnál rendelkezésre áll, a teljes forgatónyomaték pedig 2000-nél épül fel, tehát meglehetősen kellemes karakterisztikáról beszélünk. A négyhengeres turbómotorral a Duster kétkerék-hajtású verziója 6,3 literes étvágyra képes, ami 145 g/km szén-dioxid-kibocsátást jelent.
A váltó hatsebességes kézi szerkezet, a motor pedig láncos, és a gyártó szerint az élettartamával egyenértékű a kitartása, így erre nem kell költeniük a majdani tulajdonosoknak. A 125 lóerős motorral 9,6 szekundum alatt sprintel az suv álló helyzetből 100 km/h-ra.
Marad persze a kínálatban a jó öreg 105 lovas 1,6 literes benzines is, akár cng-kivitelben, s 90 és 110 lóerővel az 1.5 dCi is jó választási lehetőséget kínál.
Az igényesebb belső a gyártó ígérete szerint jóval csendesebb, a hivatalos közlemény szerint az újdonságban 130 km/h-nál fellépő menetzaj mértéke a régi modell 90 km/h-s szintjéhez hasonlítható. A jövő héten már ízelítőt kapunk a modell tudásáról, csendességét hangerőmérőnk segítségével a hamarosan bekövetkező teszt során megvizsgáljuk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!