A munka végeredménye a Tokiói Autószalonon debütáló Alpina B4 Bi-Turbo. A bajorokra specializálódott konstruktőr a megszokott kúrán vitte keresztül a 4-es sorozatú BMW-t, ami egyrészt aligha tartalmaz meglepetést, másrészt az elvégzett módosításoknak hála, roppant tisztességes végeredménnyel állunk szemben. Az agresszív külső szinte magától értetődő volt, noha a csomagtartó vonalaiba simuló szárny, a kétszer két kipufogóvég és a mérges összhatásért felelős lökhárítók az eleganciát sem űzték ki teljesen az arányos, szép kupéból.
Az aerodinamikai csomag mellé természetesen méretes felnik járnak, az Alpina védjegyévé vált, sokkülős (egészen pontosan 20) görgők esetünkben 20 hüvelyk átmérőjűek. A felnik mögött kékre fényezett féknyergek várják epekedve, hogy mihamarabb nagyokat haraphassanak a combos átmérőjű féktárcsákba. A motorháztető alatt a 3-asnál alkalmazott receptet vették elő a mérnökök, ennek megfelelően a BMW háromliteres, hathengeres turbómotorjának teljesítményét 410 lóerőre pumpálták, amely 5500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkezik, s mellé már 3000-től 600 Nm-es csúcsnyomaték társul.
Ennek tudatában nem meglepő, ha az Alpina B4-et bizonyos tekintetben a hamarosan debütáló BMW M4 riválisának tekintjük. A B4 mindössze 4,2 szekundum alatt futja meg a 0–100-as sprintet és 305 km/h-ig képes gyorsulni. A motorhoz a sok esetben dicsőített nyolcfokozatú ZF automataváltó kapcsolódik, így nem meglepő, hogy a temérdek lóerő ellenére akár 7,6 literrel (177 g/km) is megelégszik a hátsókerék-meghajtású kék sportkupé.
A kétkedőknek az Alpina annyit mond, hogy az életszerű használat mellett is bőven tíz liter alatt marad az étvágy. A B4 Bi-Turbo opcionálisan akár összkerékhajtással is elérhető lesz.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!