A teljes egészében új motorpaletta alsó lépcsőfokát az ezres, háromhengeres VTEC Turbo jelenti majd, a következő a sorban a 1,5 literes, négyhengeres egység lesz, a csúcs pedig a kétliteres, négyhengeres erőforrás.
„A változó szelepvezérlési technológia, a Honda egyedülálló VTEC rendszere a közvetlen befecskendezéssel és a turbófeltöltéssel együtt nagyon hatékony égési folyamatot eredményez, amely mellett a csökkentett súrlódási ellenállás kategóriavezető technológiát teremtett mind teljesítményben, mind kibocsátásban, miközben a lökettérfogat csökkent” – áll a Honda közleményében. Az új motorokat globális modellekben szeretné használni a gyártó.
Elsőként az új motorcsalád legnagyobb tagja, a kétliteres verzió mutatkozik be, méghozzá a Honda Civic Type R lemezei alatt, amely már szinte gyártáskész állapotban van. Legutóbb már semmiféle maszkolást nem viselt a sportmodell, csupán mattfekete ruházata próbálta rejteni az idomokat valamelyest. A találgatásoknak pedig ezennel vége, hiszen kiderült, hogy a CTR 280 lóerővel áll a startvonalhoz. A Honda célja nem más, mint a Nürburgring-Nordschleife leggyorsabb első kerekes autójának járó cím elhódítása.
A cím jelenlegi birtokosa a 265 lóerős Renault Mégane RS 265 Trophy 8:07,97-es idővel. A Civic Type R akár a Nürburgring leggyorsabb Hondájává is válhat, ehhez azonban már az NSX-R 7:56,23-es köridejét kell megjavítania.
A mérnökök a motoron túl természetesen alaposan átdolgozták a futóművet, nagyobb a nyomtáv is, méretes Brembo fékek pislognak a 19 hüvelykes könnyűfém felnik mögött, és természetesen az elektronikus vezetői segédek sora sem maradt ki.
A Honda nagy figyelmet fordított az aerodinamikára és a sportos küllemre. Utóbbiért hangsúlyosabb kerékjáratok, új lökhárítók és hátsó légterelő felel, s persze a négy méretes kipufogóvég is jelzi a CTR rangját. „Maga az autó és a karaktere is fantasztikus. Vezetés közben lenyűgözött az ereje, a nyomatéka, ahogy minden beállítás is. Nagyon pontos a kocsi eleje, és gyorsan reagál. Az autó minden porcikájában érezni lehet a Type R-vonal génjeit” – monta Gabriele Tarquini, a Honda WTCC-pilótája.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!