Turbósítva – Bemutatkozott a vadonatúj Nissan Qashqai

Megérkezett hazánk legnépszerűbb crossoverének utódja. A Nissan Qashqai második generációja teljesen megújult.

Szabó Péter
2013. 11. 11. 7:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Qashqai 2007 óta több mint kétmilliós példányszámban talált gazdára, így a Nissan számára ez a legfontosabb modell az európai piacon. Ennek megfelelően a második generáció fejlesztésére kiemelt figyelmet fordítottak a gyáriak.

Ez jól látszik a formaterven is. A külső merészebb formákat mutat fel, melyek az új X-Trailre emlékeztetnek. A hossz 49 mm-t növekedett, miközben a 15 mm-rel alacsonyabb és 20 mm-rel szélesebb felépítés dinamikusabb megjelenést kölcsönöz az új Qashqainak. Ennek ellenére a hátsó fejtér sem csökkent: 10 mm-rel nagyobb helyet ígér a gyártó az összes utas számára, miközben a jó kilátást biztosító magas üléspozíció megmaradt. A hangulatot fokozza az összes modellváltozatban széria LED-es nappali menetfény. A technológia máshol is visszaköszön: a tompított és a távolsági fényszóró szerepében opcionálisan szintén LED-es fényforrások tisztelegnek, amelyek nem csak a xenonnál egyenletesebb fénnyel, de 50 százalékkal kevesebb fogyasztással és hosszabb élettartammal is bírnak.


Belül a nagyobb térben modernebb kezelőszerveket találunk, miközben az autó funkcióit a korábbinál jobban személyre szabhatjuk. A teljesen új ülések a korábbinál nagyobb kényelmet garantálnak. A csomagtartó 20 literes növekedést elkönyvelve 430 litert tud felmutatni, amivel a konkurensek fölé tud emelkedni a Nissan újdonsága. A tesztjeinkben emlegetett hibát is orvosolták a mérnökök: a csomagtartó fedele immár 15 centiméterrel magasabbra nyílik, így a leendő tulajdonosok feje pakoláskor kevésbé lesz veszélyben.

Az aerodinamikán is dolgoztak a mérnökök: a 0,32-es légellenállási együttható mellett a második generáció újdonsága az aktívan záródó hűtőrács, amely 30 km/h felett alaphelyzetben a légellenállás javítása érdekében zárva marad, s csak akkor nyit ki, ha a motornak szüksége van a hűtésre.

Az újdonság DiG-T névre hallgató induló négyhengerese 115 lóerőt szorít ki magából. Az erőforrás megegyezik a Renault Mégane lemezei alatt dolgozó motorral, vagyis ennek megfelelően 190 Nm nyomatékot, hatfokozatú kézi váltót, 5,6 l/100 km-es vegyes fogyasztási adatot és várhatóan 11 másodperc körüli 0–100-at tud felmutatni. Az újdonság természetesen a jelenlegi 117 lóerős „egyhatos” szívómotort búcsúztatja. Felette az 1,6 literes turbómotor 150 lóerős verzióját találjuk, amely a nagyobb teljesítmény és nyomaték (240 Nm) ellenére a gyáriak szerint ugyancsak 5,6 liter benzinnel beéri 100 kilométeren.

Dízelfronton a jelenlegi kínálat mérsékeltebb teljesítményű darabjaival nyit a Nissan: az 1.5 dCi továbbra is 110, az 1.6 dCi pedig 130 lóerős lesz. Előbbi viszont alapból start-stop rendszerrel gyarapodik (utóbbihoz már eddig is szériában járt), melynek és egyéb hatékonysági intézkedéseknek köszönhetően étvágya 3,8 literre mérséklődik. A nagyobbik erőforrás 4,4 litert kortyol elsőkerék-hajtással, amelyet a felár ellenében kínált összkerékhajtás 3, az új fejlesztésű Xtronic automata váltó pedig 2 deciliterrel emel. Az Xtronic elnevezés egyébként egy fokozatmentes automatát takar, amely viszont a hagyományos váltókat mímelő stílusban dolgozik.

A Qashqai alapjait egy új fejlesztésű modulári platform adja, amelyet kimondottan a második generációs crossover számára fejlesztettek. Elöl MacPherson futóművet találunk, miközben hátul az elsőkerék-hajtású kivitelek csatolt lengőkaros megoldását az összkerékhajtású kivitelekben ügyesebb multilink egység váltja. A rugózási komfort és a dinamika közötti ellentmondást új, kétutas lengéscsillapítók igyekeznek áthidalni. Az elektromechanikus kormánymű is új fejlesztésként tűnik fel a Qashqaiban, és hozzájárul a fogyasztás lefaragásához. További előnye, hogy a rásegítés mértékét hangulatunktól függően választhatjuk majd ki.

A részletesebb technológiai adatokra még várni kell, s az árakról is korai még beszélni, de a Nissan jelenlegi stratégiáját nézve nem lesz lényegi emelkedés, sőt az is előfordulhat, hogy a gazdagabb alapfelszereltség vagy a jobb felszerelhetőség (például holttérfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető, önparkoló rendszer stb.) miatt kedvezőbb ár/érték arányra számíthatunk. A második generációba lépett Qashqai forgalmazása 2014 elején kezdődik meg, a gyártás pedig továbbra is az angliai Sunderlandben történik majd.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.