A Qashqai 2007 óta több mint kétmilliós példányszámban talált gazdára, így a Nissan számára ez a legfontosabb modell az európai piacon. Ennek megfelelően a második generáció fejlesztésére kiemelt figyelmet fordítottak a gyáriak.
Ez jól látszik a formaterven is. A külső merészebb formákat mutat fel, melyek az új X-Trailre emlékeztetnek. A hossz 49 mm-t növekedett, miközben a 15 mm-rel alacsonyabb és 20 mm-rel szélesebb felépítés dinamikusabb megjelenést kölcsönöz az új Qashqainak. Ennek ellenére a hátsó fejtér sem csökkent: 10 mm-rel nagyobb helyet ígér a gyártó az összes utas számára, miközben a jó kilátást biztosító magas üléspozíció megmaradt. A hangulatot fokozza az összes modellváltozatban széria LED-es nappali menetfény. A technológia máshol is visszaköszön: a tompított és a távolsági fényszóró szerepében opcionálisan szintén LED-es fényforrások tisztelegnek, amelyek nem csak a xenonnál egyenletesebb fénnyel, de 50 százalékkal kevesebb fogyasztással és hosszabb élettartammal is bírnak.
Belül a nagyobb térben modernebb kezelőszerveket találunk, miközben az autó funkcióit a korábbinál jobban személyre szabhatjuk. A teljesen új ülések a korábbinál nagyobb kényelmet garantálnak. A csomagtartó 20 literes növekedést elkönyvelve 430 litert tud felmutatni, amivel a konkurensek fölé tud emelkedni a Nissan újdonsága. A tesztjeinkben emlegetett hibát is orvosolták a mérnökök: a csomagtartó fedele immár 15 centiméterrel magasabbra nyílik, így a leendő tulajdonosok feje pakoláskor kevésbé lesz veszélyben.
Az aerodinamikán is dolgoztak a mérnökök: a 0,32-es légellenállási együttható mellett a második generáció újdonsága az aktívan záródó hűtőrács, amely 30 km/h felett alaphelyzetben a légellenállás javítása érdekében zárva marad, s csak akkor nyit ki, ha a motornak szüksége van a hűtésre.
Az újdonság DiG-T névre hallgató induló négyhengerese 115 lóerőt szorít ki magából. Az erőforrás megegyezik a Renault Mégane lemezei alatt dolgozó motorral, vagyis ennek megfelelően 190 Nm nyomatékot, hatfokozatú kézi váltót, 5,6 l/100 km-es vegyes fogyasztási adatot és várhatóan 11 másodperc körüli 0–100-at tud felmutatni. Az újdonság természetesen a jelenlegi 117 lóerős „egyhatos” szívómotort búcsúztatja. Felette az 1,6 literes turbómotor 150 lóerős verzióját találjuk, amely a nagyobb teljesítmény és nyomaték (240 Nm) ellenére a gyáriak szerint ugyancsak 5,6 liter benzinnel beéri 100 kilométeren.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!