A gyártástechnológia, illetve a gyártási költségek szempontjából kimondottan előnyös moduláris elvet követik majd a szakemberek, vagyis közel azonos receptre több méretben és teljesítményszintben lesznek elérhetők az újdonságok. Az építőkocka elvhez nagyon fontos, hogy azonos bázisúak legyenek az erőforrások, amihez a hathengereseknél például az eddig használt V felépítés nem előnyös, ugyanis a V4-esek az autóiparban nem használatosak, a 3 hengeres megoldás pedig szintén nem lehetséges így.
Ezért a Mercedesnél gondoltak egy nagyot a mérnökök, és a BMW nyomdokaiba lépve egy azonos blokkból leszármaztatva soros, három-, négy-, illetve hathengeres erőforrásokat fognak piacra dobni, mégpedig 2-3 éven belül. Mielőtt még a sorhatosok miatt a másolás gyanúja merülne fel valakiben, az igazsághoz hozzátartozik, hogy a stuttgartiak nagyon sokáig használtak sorhatos motorokat, amelyek csak a 90-es évek közepén tűntek el a Mercedesekből, így igazából úgy is tekinthetünk a megoldásra, mint a gyökerekhez való visszatérésre.
Ennek ellenére a prémium szegmensben eddig a BMW-nél láttuk ugyanezt a megoldást: a bajorok híres 3 literes sorhatos dízel és benzines családjukból származtatták vissza a friss fejlesztésű turbós négyhengeres kétlitereseket, valamint a rövidesen debütáló 1,5 literes, 3 hengeres egységeket. A Mercedesnél nem tudjuk, hogy pontosan milyen méretezésre számíthatunk, ám mivel nagyjából ismert, hogy hatékonyság szempontjából a körülbelül 500 köbcentiméteres hengerek az ideálisak, nem lennénk meglepődve, ha szintén 1,5 (3 henger), 2 (4 henger) és 3 literes (6 henger) erőforrásokkal találkozhatunk. A csillagosok vélhetően benzin- és dízelfronton egyaránt ebbe az irányba lépnek, és az is bizonyos, hogy mindegyik motor turbófeltöltéses lesz.
Az újdonságokkal a hírek szerint állítólag első ízben a következő generációjú Mercedes E osztály motorházteteje alatt találkozhatunk valamikor 2016-ban, ezt követően pedig minden típusban megjelennek a friss fejlesztések – az E-t a rövidesen bemutatkozó C osztály követheti az első nagy ráncfelvarrás alkalmával, valamikor 2017 környékén. További érdekesség az új C osztállyal kapcsolatban, hogy hivatalos források megerősítették a 4 literes V8-as duplaturbós erőforrás debütálását az AMG kivitelben (akár 500 lóerővel), amihez összkerékhajtást is lehet majd kérni, hibridfronton pedig a konnektorról tölthető C osztály Plug-in Hybrid modell jelent majd újdonságot, ami 2 l/100 km-en belüli átlagfogyasztásra lesz képes a gyári ciklus szerint.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!