Egyelőre a Yamaha igényeket mér fel, s tapogatózik – különféle stílussal és karosszériával kísérletezik a gyártó. Gordon Murray iStream rendszerére épülve sportmodellel, kisautóval és más potenciális megoldásokkal próbálkoznak a japán szakemberek. Noha egyelőre képen nem mutatják meg a pontos terveket, a Yamaha standján, a tokiói autószalonon egy videóban már felbukkannak az újdonságok.
A Yamaha innovációs vezetője, Maszato Szuzuki egy kissé ellentmondva Murray-nek azt mondta, hogy a Tokióban felvillantott karosszériákon túl még több lehetőségből választottak. „A gyártási rendszer megengedi a hosszabb, keskenyebb és számos egyéb modell megépítését, mindenféle jelentősebb költség nélkül. Az első lépés az igények felmérése, amelyet elegendő pozitív reakció után maga a gyártás követhet. Reménykedem, hogy mindez teljesülni fog. Mindent meg fogok tenni ezért. Amint döntést hoztunk, már csak a megfelelő karosszériaformát kell kiválasztanunk” – mondta Szuzuki.
A Yamaha csak akkor kezd bármiféle autó gyártásába, ha az jelentősebb innovációt lesz képes felmutatni. „Gordon Murray tökéletes partner ehhez, mert újfajta utakat keres, és ez megfelel a mi hozzáállásunknak. Mások módszerét követve nem látom értelmét az autógyártásnak” – tette hozzá Szuzuki.
Az első fecske pedig nem más, mint a Motiv tanulmány, amely a mobilizáció jegyében jóformán globális modellként indíthatná a Yamaha autós iparágának karrierjét. A kisautóból elektromos és benzines verziót is tervez a konstruktőr, s a Smart ForTwo ellen szállhatna ringbe.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!