A svéd cég egy C30-ast átalakítva kísérleteket folytatott, melyek célja az elektromos autók vezeték nélküli töltésének megvalósítása volt. A belgiumi Flandria régióban zajló sikeres kutatásokat követően a Volvo bejelentette, hogy a belgiumi kormány által is támogatott kísérleteket pozitív eredménnyel zárták, és kifejlesztettek egy olyan rendszert, amely az elektromágneses indukció alapján vezeték nélkül képes energia átvitelére.
Lennart Stegland, a Volvo elektromos meghajtási rendszerekért felelős elnöke elmondta, hogy a speciális Volvo C30 Electric teljesen feltölthető két és fél óra alatt az új rendszerrel, mégpedig kábel nélkül, ami rendkívül kényelmes megoldást jelent felhasználói szinten. A rendszer működéséről készült vázlat a következő folyamatot mutatja be: a földben elhelyezett töltő áramkör fölött elektromágneses tér indukálódik, és az ebben a térben elhelyezkedő Volvo C30 Electric aljába épített passzív felvevőben áram keletkezik.
A „felvett” áramot a Volvo rendszere átalakítja számára hasznos elektromos energiává, amit végül az akkumulátorában tárol. A rendszernek számos előnye van: az egyik, ha nem a legfontosabb, hogy az egész metódus észrevétlen lehet a töltés alatt. Nem kell kábel csatlakoztatásával foglalkozni, így a vandalizmus veszélye is csekély, hiszen nincs rongálható kábel. A földben elhelyezett rendszer fölé diszkréten odaálló autó automatikusan töltődni kezd.
Számos prototípussal is bizonyította már a Volvo, hogy elkötelezett a villamosítás terén. A 2012 óta piacon lévő dízel-elektromos V60 nagy sikernek örvend, mellette pedig a C30 full-EV típusa szerepelt a legújabb tesztek alanyaként. Az autóban teljesítő rendszer teljesítménye 120 lóerő, amelyhez 150 km-es hatótáv társul, de természetesen folyamatosan fejlődik a cég technológiája.