A gyártó sokkal inkább a tehergépjárművek piacán ért el nagyobb sikereket, mint a személyautók terén, most azonban egy világszínvonalú palettát szeretnének a semmiből felépíteni, melyhez legújabb – a Volkswagen konszern MQB alapjához hasonlóan –, rugalmas AMP (Advanced Modular Platform) padlólemezüket használnák fel. Az elavult személyautóik lecserélésre amúgy is szüksége van a Tatának, hiszen a közelmúltban nagy visszaesésen mentek keresztül. Állításuk szerint az új padlólemezzel egy ugrással elérhetik azt, ahová a Volkswagen hat-hét generáción át jutott, legalábbis a márka kutatásokért és fejlesztésekért felelős vezetője, dr. Tim Leverton ezt állítja.
Elmondása szerint a Tata egy nagyon érdekes megoldással közvetlenül arra a szintre juthat, ahol a németek most tartanak. A legfontosabb innovációja az AMP padlólemeznek, hogy nem csak hosszában, de széltében is nagyon rugalmas, így egész termékpalettát lehet rá építeni, egészen a mini városi cirkálótól át a nagyobb crossoverekig bárminek alapot tud nyújtani.
A projekt tavaly kezdődött az indiai gyártónál, és elmondásuk szerint az újonnan fejlesztett modellek sora már mind a globális piacra készül. A Tata nagy valószínűséggel az üzemanyag-hatékonyságra és az innovációra fog törekedni a nemzetközi piacokon, mi pedig bár fenntartásokkal állunk az olyan állításokhoz, amelyek szerint a Volkswagen szintjére juthatnak ilyen rövid időn belül – azért kíváncsian várjuk, hogy bizonyítsák az ellenkezőjét.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!