VW: jöhet az elektromos és CNG, nem a hidrogén

A Volkswagen nem csupán saját márkáinak szintjén, hanem az egész piacot felölelve gondolkodik a jövőről.

Csizsek Ádám
2013. 11. 27. 6:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A Porsche 918 megmutatta a csúcsot, az Audi a prémium ügyfelekre pályázik, a Volkswagen pedig alulról kezdi. Az az igazság, hogy teljes mértékben senki sem tudja megérteni a vásárlói elvárásokat” – mondta a szakember a tokiói autószalonon. Noha hazánkban az infrastruktúra hiányában nem érzékeljük, a német konszern jelentős növekedést ért el az utóbbi időben a CNG-vel hajtott modellek piacán, nevezetesen a havi eladások mintegy 20 százalékkal gyarapodtak.

„Oly sok értelme van: olcsóbb, mint a benzin és 25 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki” – tette hozzá Neusser. Azonban egyértelmű, hogy a fejekben kell igazi változást elérni: „Még a kétféle üzemanyaggal hajtott modellek esetében is azon aggódnak a vevők, hogy nincs elég rendelkezésre álló kút, ahol gázt kaphatnak. A nyilvánvaló előnyök ellenére az emberek még mindig nem látják olyan pozitívnak a képet, mint amilyen.”

Mindeközben a Volkswagen egyelőre nem siet a hidrogénautók ügyében. Míg a globális piacon a legnagyobb ellenfélnek számító Honda, Toyota és Hyundai már egyre közelebb jár ahhoz, hogy gyártáskész nagyszériás hidrogénautót mutasson be, a VW csoport egyelőre az elektromos hajtásokért felelős megbízottja, Rudolf Krebs úgy véli, 2020 előtt nem lesz piacképes a hidrogénnel való autózás.

„Óriási hidrogénautós projektünk is fut éppen. Sok-sok autónk van, amely üzemanyagcellával felszerelve futja tesztköreit, de egyértelműen kijelenthetjük, hogy 2020 előtt nem láthatunk az utakon jelentősebb mennyiségű hidrogénüzemű példányt. Egyrészt az infrastruktúra nem áll rendelkezésre, másfelől a technológia egyelőre drága és nem elég megbízható a kereskedelmi forgalomhoz” – tette hozzá a szakember. Akármennyire is előnyösnek tűnik a nullemissziós hidrogénautó, amely ráadásul az akkumulátortól sem függ olyannyira, az energia megtermelésének hatékonysága még kérdéses a németek szerint.

No nem is az üzemanyagcellában végbemenő folyamattal van a nagyobb gond, hanem a hidrogén előállításával, aminek során 40 százalékos veszteséget diagnosztizálhatunk. Emellett ráadásul a 700 barra való komprimálás is energiát igényel, ahogy a tárolás sem problémamentes. Összességében a kiinduláskor felhasznált áram mintegy 30-40 százaléka lesz használható a meghajtásra.

Viszont az elektromos szálat egyre vaskosabbra duzzasztanák Wolfsburgban: a cél nem más, mint hogy a VW legyen a világ első számú autógyártója az elektromosok frontján, minden márkájával, minden szegmensben uralva a mezőnyt. A későbbiekben pedig a plug-in funkcióval felvértezett hidrogénautó lehet a megoldás, ahol a hidrogén és az üzemanyagcella mint hatótávnövelő rendszer van jelen.

Egyelőre azonban a közeljövőre összpontosít a VW, hiszen jövőre mintegy 14 hibrid, elektromos vagy konnektorról tölthető hibrid modellt kezdenek értékesíteni. Jön az elektromos up!, az e-Golf és az Audi e-tronok is élesednek, hogy végül a teljes paletta mintegy 40 százalékát adják az alternatív hajtású modellek.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.