A 300h a Frankfurti Autószalonra már néhány apróbb változtatással együtt a nagyobb GS-ben is megjelent. Az újdonság ráadásul már a hazai piacra is megérkezett, éppen 12 millió forint alatti beszálló árával a viszonylag gazdag alapfelszereltség tekintetében érdekes alternatívát kínálva a prémium konkurenseknek. A GS 300h az izmos – és nem utolsósorban kissé borsos áron kínált – GS 450h alá kerül a kínálatba, ami azt jelenti, hogy a finom benzines GS 250 forgalmazása megszűnt, a V6-os erőforrás így már csak az IS kiváltsága marad, ahol hivatalos információk szerint hamarosan egy kétliteres turbómotor búcsúztatja majd.
A 300h hajtáslánc szinte változatlanul került át. A lemezek alatt egy 2,5 literes, Atkinson-ciklusú négyhengeres benzines erőforrás kér szót magának, 181 helyett ezúttal 178 lóerős teljesítményét és 221 Nm nyomatékát egy 141 lóerő és 300 Nm leadására képes elektromotor egészíti ki. Az erő hátsó kerekekhez történő továbbításában a már ismert, „fokozatmentes” e-CVT váltó segít. A soros-párhuzamos hibridrendszer összteljesítménye 220 lóerőre adódik.
Ideális viszonyok között fogyasztásban a gyáriak szerint 4,7 l/100 km körüli vegyes értékre számíthatunk. A menetteljesítményekkel meglehetősen pesszimista a Lexus. A nálunk járt IS 300h tesztautó produkciója alapján (0–100: 8 s) a nála mintegy 85 kilóval nehezebb GS esetében megadott 9,2 kissé soknak tűnik – de egy teszt keretében igyekszünk ennek is utánajárni. A végsebesség egyébként 190 km/h. A 110 g/km alatti széndioxid-kibocsátásnak köszönhetően a luxusautó a kategória egyik legtisztább képviselőjévé lép elő a GS. A valóságban azonban az IS-ből kiindulva a gyárinál legalább 1 literrel magasabb fogyasztásra készülhetünk.
További részleteket erről nem árulunk el – a jövő év elején közvetlen összehasonlításban száll szembe hasábjainkon a 300h névre hallgató hibrid és a leköszönő 250-es szívó V6-os hajtáslánc. A hazai forgalmazás megkezdésével már az árakat is ismerjük. A 11,99 milliós indulóár a konkurensekhez képest gazdag felszereltséget tartalmaz – igaz, hagy helyet az extráknak kis. Hasonló felszereltséggel nézve az egy mérettel nagyobb szedán 1,24 millió forintos felárat követel a középkategóriás, sportosabb IS 300h-hoz képest, vagyis a nagyobb térre szomjazóknak mindenképpen megéri rá voksolniuk.