A biztonság mindennél fontosabb, ezt jól tudjuk mindannyian, következésképpen a Michelin nem is dönthetett volna másképpen, vissza kell hívnia majdnem másfél millió gumiabroncsot. Egészen pontosan az LTX M/S típusról van szó, amelyet az Egyesült Államokban leginkább könnyű tehergépjárművekre szerelnek fel. A hiba ráadásul nem is apróság: a futófelület leválhat, kitöredezhet. Ráadásul a szóban forgó terméket első szerelésű abroncsként is használták: a Ford szóvivőjének elmondása alapján az LTX M/S a 2010 és 2013 között gyártott E-Series kisteherautókra került fel mint gyári kerék.
A Michelin pedig már intézkedett is az ügyben, a visszahívásról szóló bejelentés már a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) asztalán landolt. A futófelület részleges leválása mindenképpen csökkenti a biztonságot, hiszen tapadásvesztéssel jár. A Michelin számos, a futófelület leválásáról érkezett panasz beérkezését követően hozta meg a döntést.
A gumigyártó elmondása szerint mindeddig 200 panasz érkezett, ami a teljes mennyiség 0,015 százaléka. Az Egyesült Államokon kívülről még nem érkezett jelentés problémás abroncsról. Az ügyben a 225/75 R16-os méret érintett, amelyből összesen 1,3 milliót értékesített a Michelin – ebből 1,2 milliót az USA-ban, a többit Kanadában és Mexikóban.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!