Noha a terepjárók szegmensében a sportosság kevésbé számít, a bajorok nem hagyhatják ki egyetlen modelljüket sem a mérsékeltebb izomkúrából. Ahogy a 2-es, úgy az X5 is temérdek alkatrészt kap az M Performance csomag keretein belül. A gyártó közleménye szerint az összes verzióhoz rendelhető lesz a sportos pakk, tehát az alaphoz ugyanúgy, mint a csúcsverzióhoz.
Kívülről persze már első látásra egyértelműek az M Performance hozadékai: karbon kiegészítők sora teszi egyedivé a terepjárót. A tükörház, az első lökhárítóhoz toldott légterelő, illetve a hátsó lökhárító alsó eleme készül szénszálas anyagból, míg a küszöb és a vesék fényes fekete színnel járulnak hozzá a dögösebb kinézethez. Nem csupán a kiegészítők, természetesen feliratok is hirdetik, hogy a tulajdonos megrendelte az autóhoz a BMW sportcsomagját. Az utastérben pedig remek eszközökkel érték el a szakemberek, hogy igazán sportos hangulat uralkodjon.
A vevő persze személyre szabhatja kedvencét, azonban a karbon betéttel egyedivé varázsolt váltókar, a tetszetős betétek, az M Performance logóval ellátott szőnyegek, az Alcantarával borított kormány a vörös középállásjelzővel mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az ily módon kért X5-ben jobban vibráljon a levegő.
Nem maradhat ki a játékból a 21 hüvelykes könnyűfém felni sem, ahogy a króm/karbon kipufogóvégek és a nagyobb teljesítményt nyújtó M Performance fékrendszer sem. Utóbbit kék színre fújt nyergei teszik igazán jellegzetessé.
Persze erőben is jelentkezik némi plusz, az xDrive35i modell példának okáért 20 lóerővel és 50 Nm-rel gazdagodva már 326 lóerővel és 450 Nm-es nyomatékcsúccsal csábít. A gyártó szerint a gázpedálra sokkal agresszívabban reagál majd az M Performance csomaggal fűszerezett X5.