Az oroszok ezzel párhuzamosan jelentősen bővíteni szeretnék a gyártási darabszámokat, s már 2015-re évi 1,4 millió autót kívánnak előállítani Oroszországban. Az AvtoVAZ tulajdonában lévő márka aktivitása a következőképpen fog kinézni: a hírek szerint először egy Dacia Logan méretű négyajtós szedánra számíthatunk 2180-as típusnéven, ami a jelenlegi Priorát váltaná. Ezt követné egy Dacia Sandero-szerű ötajtós ferdehátú, amelynek gyártása a 2180 szedánnal egyetemben 2015 körül kezdődne. A következő modell egy gólyalábra állított kiskategóriás crossover lehet 2016-ban, amely a mostanság oly divatos kis crossoverek ellen szállhatna harcba.
A kisebbik városi terepessel körülbelül egyszerre érkezhet egy másik, egy kategóriával nagyobb, vagyis Dacia Duster-konkurens kompakt crossover is, amely a hírek szerint a Lada kínálatának legdrágább modellje lehet. 2017-ben pedig megérkezhet egy szériában összkerékhajtású SUV, amely a hírek szerint a jól csengő Niva nevet kaphatja; arról még nincs információnk, hogy az immár 1977-től piacon lévő, és így 2017-re épp 40 évessé váló klasszikus Niva továbbra is gyártásban marad-e, de mi nem lepődnénk meg, ha az igénytelen terepes valamilyen formában tovább száguldana 50. születésnapja felé.
A fentiekben különben a Daciákkal való rokonságot nem véletlenül hoztuk fel, ugyanis amióta a Renault–Nissan aláírt az AvtoVAZ-zal, az oroszok egyéb modelljeik mellett Daciát is gyártanak: a frissítés előtti, és hazánkban már nem forgalmazott Logan MCV készül Oroszországban Lada Largus néven (hat másik Lada-sorozattal egyetemben), így nem lepődnénk meg, ha a fenti újdonságok személyében is egy-egy Dacia-átiratot tisztelhetnénk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!