Noha első blikkre teljes szakításra gondolnánk, nem így lesz, a már tervben lévő közös modelleket illetően természetesen megmarad az együttműködés a két konszern között. Stephen Girsky, a General Motors alelnöke jelentette ki, hogy „a szövetég továbbra is erős marad, a közös modellekre összpontosítunk, illetve a gyártásra, értékesítésre és logisztikára. Kellőképpen fejlődünk, miközben újabb lehetőségekre is nyitottak tudunk maradni.”
Persze most az átalakult helyzet révén újabb kihívásokkal néz szembe a szövetség, azonban két közös modell fejlesztése továbbra is zajlik – mindkettőhöz a PSA nyújtja a platformot. Az egyik egy B kategóriás, tehát kis egyterű lesz, a másik egy kompakt crossover, amelyre tulajdonképp mind a franciáknak, mind a GM-nek égető szüksége van. A crossovert egyébként Európában, a PSA Socheaux melletti üzemében gyártják majd, a kisebb mpv a GM zaragozai gyáregységében fog készülni.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a kisautós projektből nemrégiben kihátrált a PSA, tehát a Peugeot 208, a Citroën C3 és az Opel Corsa jövője bizonyosan nem fonódik össze. A PSA és a GM azonban megegyezett egy kis méretű, B szegmensbe szánt áruszállító megépítéséről, amely a PSA alapjaira épülhet a közeljövőben.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!