Noha a dízel vagy épp a hibrid technológia már megvetette lábát a versenyeken, mégis fontos újdonság az új Audi R18 e-tron quattro érkezése az LMP1 kategóriába. Az Audi 2013-ban már a tizenkettedik trófeát zsebelte be Le Mans-ban, s magában a bajnokságban is vitték a prímet. Persze Ingolstadtban nem elégednek meg a sikerrel, a jövőt és a fejlődést új kihívásokban és a technológia csúcsra fejlesztésében látják a négykarikások szakemberei. Nemrégiben a Toyota személyében érkezett a mezőnybe új kihívó, jövőre pedig konszernen belülről érkezik komoly ellenfél, a Porsche alakulata.
Eddig aligha tudta valaki megtörni az Audi dominanciáját, ám mind a Toyota, mind a Porsche gőzerővel készül a 2014-es szezonra, hogy végre az Audi nyakának ugorhassanak. Az Audi Ingolstadtban és Neckarsulmban fejlesztette ki az új LMP1-es prototípust, amely a teljesen új szabályoknak megfelelve épült meg, a tesztelés pedig most veszi kezdetét, egészen pontosan a Florida államban lévő Sebring versenypályán veselkednek neki a gyártó pilótái és szakemberei a komolyabb próbatételnek. Habár az új R18 e-tron quattro külsőre nagyon hasonlít elődjére, a burkolat alatt teljes egészében új technika bújik meg.
A teszt pedig azért szükséges, hogy a bonyolultabb hibrid rendszert minél hosszabb távokon, minél hosszabb nyúzópróbákon tudják kideríteni a gyengébb pontokat, amelyek aztán javításra kerülnek. Az új szabályok egyébként jobban összpontosítanak a hatékony működésre, azaz a teljesítmény mellett egyre kiemeltebb szerepet kap a takarékosság, amelynek jóformán a hibrid és dízel versenygépek felelnek meg legjobban. Az Audi ötvözi a kettőt, több mint valószínű, hogy az új versenyautó is TDI dízelmotorral és lendkerekes elvű elektromos segítséggel száll majd harcba az aranyért.
„Döntő fontosságú szakaszba értünk el ezzel a projekttel” – mondta dr. Wolfgang Ulrich, az Audi sportfőnöke. „Az első prototípus megépítését követően most annak kell nekilátnunk, hogy különféle versenypályákon próbáljuk ki a versenyautót. Leginkább arról szól a fáma, hogy már a korai szakaszban is minél több tesztkilométert szeretnénk abszolválni, így ellenőrizni tudjuk a roppant összetett hibrid rendszer részegységeit, és azt, hogy ezek mennyire passzolnak egymáshoz, majd végül kidolgozunk egy hatékonyságra optimalizált teljes csomagot – ami még sohasem volt ennyire komplikált.”
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!