Az Audi teszteli új dízel-hibrid versenyautóját

A Le Mans-i 24 órás verseny és a hosszú távú sorozat mezőnye egyre nagyobb izgalmakat tartogat.

Csizsek Ádám
2013. 12. 10. 7:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha a dízel vagy épp a hibrid technológia már megvetette lábát a versenyeken, mégis fontos újdonság az új Audi R18 e-tron quattro érkezése az LMP1 kategóriába. Az Audi 2013-ban már a tizenkettedik trófeát zsebelte be Le Mans-ban, s magában a bajnokságban is vitték a prímet. Persze Ingolstadtban nem elégednek meg a sikerrel, a jövőt és a fejlődést új kihívásokban és a technológia csúcsra fejlesztésében látják a négykarikások szakemberei. Nemrégiben a Toyota személyében érkezett a mezőnybe új kihívó, jövőre pedig konszernen belülről érkezik komoly ellenfél, a Porsche alakulata.

Eddig aligha tudta valaki megtörni az Audi dominanciáját, ám mind a Toyota, mind a Porsche gőzerővel készül a 2014-es szezonra, hogy végre az Audi nyakának ugorhassanak. Az Audi Ingolstadtban és Neckarsulmban fejlesztette ki az új LMP1-es prototípust, amely a teljesen új szabályoknak megfelelve épült meg, a tesztelés pedig most veszi kezdetét, egészen pontosan a Florida államban lévő Sebring versenypályán veselkednek neki a gyártó pilótái és szakemberei a komolyabb próbatételnek. Habár az új R18 e-tron quattro külsőre nagyon hasonlít elődjére, a burkolat alatt teljes egészében új technika bújik meg.

A teszt pedig azért szükséges, hogy a bonyolultabb hibrid rendszert minél hosszabb távokon, minél hosszabb nyúzópróbákon tudják kideríteni a gyengébb pontokat, amelyek aztán javításra kerülnek. Az új szabályok egyébként jobban összpontosítanak a hatékony működésre, azaz a teljesítmény mellett egyre kiemeltebb szerepet kap a takarékosság, amelynek jóformán a hibrid és dízel versenygépek felelnek meg legjobban. Az Audi ötvözi a kettőt, több mint valószínű, hogy az új versenyautó is TDI dízelmotorral és lendkerekes elvű elektromos segítséggel száll majd harcba az aranyért.

„Döntő fontosságú szakaszba értünk el ezzel a projekttel” – mondta dr. Wolfgang Ulrich, az Audi sportfőnöke. „Az első prototípus megépítését követően most annak kell nekilátnunk, hogy különféle versenypályákon próbáljuk ki a versenyautót. Leginkább arról szól a fáma, hogy már a korai szakaszban is minél több tesztkilométert szeretnénk abszolválni, így ellenőrizni tudjuk a roppant összetett hibrid rendszer részegységeit, és azt, hogy ezek mennyire passzolnak egymáshoz, majd végül kidolgozunk egy hatékonyságra optimalizált teljes csomagot – ami még sohasem volt ennyire komplikált.”

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.