Bemutatkozott a BMW-dízelmotorosToyota Verso

A BMW és a Toyota 2011 decemberében kötött együttműködési megállapodást, ennek gyümölcse a dízel Verso.

Kenéz Tibor
2013. 12. 04. 8:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Verso 1,6 D4-D 2014 januárjában kerül gyártásba a Toyota adapazari gyárában, Törökországban. A BMW által fejlesztett 1598 köbcentis turbódízel 116 lóerővel és 1750-től 2250-es fordulatig fennálló 260 Nm nyomatékkal gazdálkodik. Az Euro 5-ös emissziós normáknak megfelelő erőforrás a bajor gyártó ausztriai üzemében készül, és saját modelljei közül az 1-es sorozatba és a második generációs Minibe építik be. A Toyota emberei elmondták, hogy a Versóban a 119 g/km-es szén-dioxid-kibocsátású motorra szükségük volt ahhoz, hogy Európában is kiteljesítsék a modell palettáját.

Gerald Killman, a motor áthelyezését irányító szakember elmondta, hogy a Toyota Motor Europe Belgiumban található főhadiszállásán a csapatával át kellett tervezniük a motortartó bakokat és a váltómű házát is. Ugyanakkor a szakember elmondása szerint a legnagyobb kihívás mégis az volt, hogy összhangba hozzák a BMW és a Toyota elektronikai megoldásai között lévő eltéréseket. A japánok egyébként új Start-Stop rendszert is fejlesztettek az autóhoz. Killman úr azt is elárulta, hogy az egyterű felépítése nem változott, így könnyebb volt a mérnökök számára csökkenteni a motor vibrációját és zaját.

A későbbi szélesebb együttműködés során a két gyártó egy közösen kidolgozandó könnyű sportautóplatform megvalósíthatóságát vizsgálja, valamint együttes kutatást végeznek a lítium-levegő akkumulátorok és a tüzelőanyag-cellák terén. A BMW minőségét és sportosságát, valamint a Toyota innovatív megoldásait és fejlett elektromos rendszerét összeadva a két világpiaci szereplő hatalmas előnyre tehet szert a többiekkel szemben. Várjuk a végeredményt, s közben reméljük, hogy a motortér mellett a tesztünkben felemásan szereplő Verso más pontjain is rendet rak a Toyota.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.