A Verso 1,6 D4-D 2014 januárjában kerül gyártásba a Toyota adapazari gyárában, Törökországban. A BMW által fejlesztett 1598 köbcentis turbódízel 116 lóerővel és 1750-től 2250-es fordulatig fennálló 260 Nm nyomatékkal gazdálkodik. Az Euro 5-ös emissziós normáknak megfelelő erőforrás a bajor gyártó ausztriai üzemében készül, és saját modelljei közül az 1-es sorozatba és a második generációs Minibe építik be. A Toyota emberei elmondták, hogy a Versóban a 119 g/km-es szén-dioxid-kibocsátású motorra szükségük volt ahhoz, hogy Európában is kiteljesítsék a modell palettáját.
Gerald Killman, a motor áthelyezését irányító szakember elmondta, hogy a Toyota Motor Europe Belgiumban található főhadiszállásán a csapatával át kellett tervezniük a motortartó bakokat és a váltómű házát is. Ugyanakkor a szakember elmondása szerint a legnagyobb kihívás mégis az volt, hogy összhangba hozzák a BMW és a Toyota elektronikai megoldásai között lévő eltéréseket. A japánok egyébként új Start-Stop rendszert is fejlesztettek az autóhoz. Killman úr azt is elárulta, hogy az egyterű felépítése nem változott, így könnyebb volt a mérnökök számára csökkenteni a motor vibrációját és zaját.
A későbbi szélesebb együttműködés során a két gyártó egy közösen kidolgozandó könnyű sportautóplatform megvalósíthatóságát vizsgálja, valamint együttes kutatást végeznek a lítium-levegő akkumulátorok és a tüzelőanyag-cellák terén. A BMW minőségét és sportosságát, valamint a Toyota innovatív megoldásait és fejlett elektromos rendszerét összeadva a két világpiaci szereplő hatalmas előnyre tehet szert a többiekkel szemben. Várjuk a végeredményt, s közben reméljük, hogy a motortér mellett a tesztünkben felemásan szereplő Verso más pontjain is rendet rak a Toyota.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!