Amennyiben jól számolunk, mi körülbelül hét új/friss Mercedest várunk 2014-re, a 2015-ös évben pedig tovább folytatódik majd a sor: a második generációs GLK hobbiterepjáró és a ráncfelvarrott B osztály például minden bizonnyal 2015-ben jön. De térjünk csak vissza 2014-re! A legnagyobb durranás kétségkívül a vadonatúj C osztály érkezése lesz, amely az S osztály technikáját és formai elemeit viszi tovább; a külső-belső képek alapján nem nehéz már előre is nagy sikereket jósolni a prémium középkategóriás csillagosnak, a kategória többi tagja pedig készülhet felkötni a nadrágot.
Az Airmatic légrugózással, és az új Intelligent Drive biztonsági rendszerrel első ízben felszerelt „kis” Mercedes szedán januárban, a detroiti autószalonon tündökölhet a nagyközönség előtt, a hírek szerint viszont már december 16-án minden kiderül az ígéretes autóról. A puttonyos CLA, vagyis a Shooting Brake debütálása számunkra ugyanilyen fontos lehet, ugyanis reménykedünk, hogy a négyajtós kivitelhez hasonlóan a praktikusabb verziót is Kecskeméten fogják gyártani. Ezt nem erősítette meg a Mercedes, ám annyi bizonyos, hogy az MFA nevű „induló” platform ötödik modelljét tisztelhetjük a friss jövevény személyében.
Ha már „divatsorozat”, a Mercedes a CLS ráncait is felvarrja, például a genfi autószalonra – többek között nagyobb Comand központi rendszer és új hajtáslánc (CLS 400) csatlakozik a kínálathoz. A sokgyermekes családok, illetve a fuvarozók számára az új V osztály/Vito sorozat hoz újdonságot, amit a kémfotósok legutóbb Dél-Európában kaptak lencsevégre egy nagyszabású tesztelés közepette. Az újdonság a várakozások szerint 2014 első felében mutatkozik be, és nem kérdés, hogy a komoly biztonsági fejlődés, valamint a hétsebességes automata váltó jót fog tenni az akár 9 személy szállítására alkalmas sorozatnak.
Az S osztály kapcsán rögtön két hírről is beszámolhatunk: a sofőrös autókat használók számára az extra hosszú csúcslimuzin érkezik, ami a jelenlegi, hosszított S osztályt körülbelül 20 centivel növi túl – így 5,45 méteres teljes hosszról beszélhetünk. Ám ez még nem minden: a körülbelül hatméteres, Maybach-pótlék Pullmann-kivitel továbbra is a tervezőasztalon van, csak jövőre még nem kerül forgalomba. Az S osztály második 2014-es újdonsága az S Coupe; a név még nem hivatalos, ám hívják bárhogy is, a CL utódjáról beszélhetünk, ami kétségtelenül a piac egyik legfinomabb kupéja lesz. Végül pedig jöjjön az autómániások ajándéka, vagyis az SLS AMG egyelőre ismeretlen nevű (GT AMG / SLC?) kistestvére.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!