Most a gyártó globális erőforrásokért felelős igazgatója, Bob Fascetti fedett fel pár titkot a jövőbeli tervekkel kapcsolatban. Most, hogy az új generáció a világ nagy részén elérhető lesz, a Fordnak jobban oda kell figyelnie majd az egyre szigorodó üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási normákra. Mint tudjuk, a sportkupé kezdetben három benzines erőforrással lesz elérhető: egy 3,7 literes V6-ossal, egy 2,3 literes négyhengeres EcoBoosttal, valamint az elmaradhatatlan V8-assal, mely ebben az esetben ötliteres hengerűrtartalommal rendelkezik.
Úgy tűnik azonban, hogy a jelenlegi generáció életében nem lesz vége a sornak a három előbb említett erőforrással. Hogy a gyártó teljesíteni tudja a fent említett normákat, a későbbiekben takarékosabb motorok piacra dobását tervezik. Erről a témáról is szót ejtett Fascetti úr a leleplezéskor. Elmondása szerint vizsgálják annak a lehetőségét, hogy a későbbiekben akár egy dízel, hibrid, vagy teljesen elektromos Mustang is megjelenhet a piacon, ami, valljuk be őszintén, elég ijesztően hangzik ezzel az autóval kapcsolatban.
A másik lehetséges módja a károsanyag-kibocsátás csökkentésének a hamarosan megjelenő kilenc- vagy tízsebességes automata váltó beszerelése a négykerekűbe, mely a most használt hatsebességest fogja felváltani a jövőben, azonban hogy pontosan mikor, arról még nem szól a fáma. Ahogyan arról sem, hogy a jelenlegi erőforrások hogyan teljesítenek a fogyasztás terén. Abban azért biztosak lehetünk, hogy minden eddigi Mustangnál takarékosabb hármashoz lehet majd szerencsénk, legalábbis ami a gyári átlagokat illeti.
A sportautó körül tehát továbbra is nagy a felhajtás, ami nem csoda, hiszen a nagyközönség óriási üdvrivalgással fogadta az új generációt. Mi sem tagadjuk, alig várjuk, hogy végre biztossá váljon a hazai forgalmazás és megkaparinthassunk egy példányt.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!