Eladási siker idén, WTCC jövőre a Citroën listáján

A versenysportban jártas gyártó új területre merészkedik, a sztárpilóták pedig már most készülnek a szezonra.

Csizsek Ádám
2013. 12. 23. 13:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A raliban oly sikeres Citroën új szakágban próbálja ki magát, mégpedig a Michelisz Norbert által itthon is méltán népszerű és szeretett túraautó-világbajnokság, azaz a WTCC bajnokságában indul újoncként a gyártó. Persze a Citroën Racing mára már profi versenyautó-építő csapattá nőtte ki magát, így nem meglepő, hogy a lehető legnagyobb elánnal és szakértelemmel láttak neki a feladatnak.

Yves Matton, a franciák versenyrészlegének vezetője pedig optimistán látja a jövőt: a C-Elysée a pályán is roppant versenyképes lehet a 2014-es futamokon. A szedán karosszériaforma szinte kínálta magát a túraautózáshoz, a modell párizsi autószalonon esedékes bemutatóján pedig már rebesgették is az új irányvonalat, és mostanra már kész versenyautóval várja a szezont a Citroën. Azért is esett a választás a C-Elysée-re, mert sikermodellről van szó, amely a fejlődő piacokon újabb vásárlókat csábíthat a márkához.

A WTCC helyszínei pedig kiválóan alkalmasak arra, hogy Keleten, illetve Közép- és Kelet-Európában népszerűsítse modelljét a márka. Az, hogy a franciák nagyon komolyan gondolják a versenyzést, a pilótapároson is meglátszik: a kilencszeres ralibajnok Sébastien Loeb mellett a WTCC-trófeákat begyűjtő Yvan Muller dirigálja majd a versenyautókat.

Meglepetésként egy harmadik versenyautóval is rajthoz áll a Citroën, amelyben az argentin Jose María Lopez tekergeti majd a kormányt. Sőt mi több, egy negyedik autót is építenek a Citroën Racing garázsában, ám ez az autó mindössze néhány, főként távol-keleti futamon áll rajthoz, vélhetően kínai pilótával a volán mögött.

A WTCC-re épített C-Elysée a versenysorozat legújabb szabályainak felel meg, amelyek több másodperces gyorsulással kecsegtetnek. Az autók minimális tömege 1100 kg-ra csökkent (pilótával együtt), miközben a motorok teljesítménye 60-80 lóerővel gyarapodott: a Citroën 1,6 literes turbómotorja a raliautóban 300 lóerőt produkáló négyhengeres a WTCC-re már 380 lóerővel és 400 Nm-rel hangol. A szezon pedig mindenképpen izgalmasnak ígérkezik, hiszen a megváltozott szabályok és az új, 18 hüvelykes felnik, illetve az ahhoz tartozó Yokohama abroncsok megváltoztathatják a viszonyokat.

Mindeközben a raliban a fiatalabb tehetségek dominálnak Loeb távozását követően: a Citroën Kris Meeke, Mads Ostberg és néhány futamon az Abu-Dzabi támogatásával együtt érkező Hálid al-Kászimi segítségével szeretne minél több világbajnoki pontot begyűjteni.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.