Formás terepes kupé a Volvo XC90 előfutára

A Volvo a mára közönségkedvenccé vált Coupé Concepttel adott ízelítőt új, egységes dizájnarculatából.

Balázs András
2013. 12. 14. 11:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyönyörű arányokkal és a tradíciókat őrző részletekkel megáldott kupé csak egy a három tanulmányautóból, amelyek szép sorban fednek fel újabb részleteket a közeljövőben várható Volvókról. Addig is a gyártó megszellőztetett egy fényképet a koncepciót bemutató videóból, és mellékelt hozzá két vázlatrajzot. A képek és az elnevezés is arra utal, hogy a legújabb formairányzattal majd elsőként büszkélkedő vadonatúj XC90 részleteit vetítik előre az XC Concepttel.

A képeken látható kétajtós kivitelezés természetesen nem lesz majd a szériagyártású suv sajátja. Feltételezhető azonban, hogy az első és hátsó lámpák, a hangsúlyos kerékjárati ívek, az egységes hűtőmaszk és a jellegzetes nappali menetfény változtatások nélkül kerül majd az XC90-be, mint ahogy a mára jellegzetessé váló hátrafelé keskenyedő felső karosszéria, amely az oly jellegzetes vállakat adja a hátsó kerékjárati ívek fölé.

A Volvo a vadonatúj négyhengeres motorcsaláddal már meg is indította a paletta teljes hajtásláncbeli nemzedékváltását, jövőre pedig az XC90-nel megkezdődik a Volvo-mércével forradalmian új formanyelv bevezetése is.

A Concept XC-ben dolgozó erőforrásról egyelőre semmit nem tudunk, ám feltehetően a Coupé Concept hajtásláncát találhatjuk alatta, amellyel rendkívüli dinamikát alacsony fogyasztás és emisszió mellett értek el a mérnökök.

Nem kell sokat várni, január 13-án minden részlet kiderül a Concept XC-ről. A kérdés már csak az, hogy az eddig csak emlegetett harmadik tanulmányautó milyen formával fog elkápráztatni minket.

A Volvo nem csak botoxinjekciót adott az öregedő márkaarculatnak, szívátültetést és teljes plasztikázást hajt végre, amelyek a közönség reakciói alapján rendkívül jól sikerülnek. Az egyetlen üröm az örömben, hogy a motorpalettáról szép csendben eltűnnek a volvózással egybeforrt, jellegzetes hangú öt- és hathengeres motorok.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.