Mary Andersen 1903-ban ötölte ki a relatíve egyszerű elven működő, ám nélkülözhetetlen ablaktörlőt, a rossz időben való biztonságos közlekedés egyik bástyáját. Mindezt a McLaren teljes egészében újragondolta, s más megoldással tartanák tisztán a britek saját sportautóik szélvédőjét, kiirtva az ablaktörlőt. Ahogy a szuperautókhoz a McLaren szinte minden megoldásban csúcstechnikát használ, úgy ezúttal is a legkorszerűbb ötlethez nyúltak, s ezúttal a repülőgépek, pontosabban a vadászrepülők által használt elvet próbálják átültetni a négy kerékre.
Hogy miről van szó? A vadászgépek szélvédőjét egy magas frekvenciájú hang (ultrahang) tisztítja rossz időben, nagyjából olyan módon, ahogy a fogorvos a páciensek fogkövét távolítja el. Az új megoldás a jelenleg futó modelleken, így a P1 vagy az általunk is tesztre fogott MP4-12C esetében még nem lesz elérhető, azonban a 2015-ben debütáló új szuperautónál már mindenképpen ezt szeretné használni a McLaren.
Egy olyan jövőbe mutató rendszer fejlesztése zajlik tehát, amely a P13-ban mutatkozik be. A részletekről persze titkolózik a gyártó, de a megoldás alapelvét pedig Frank Stephenson főtervező árulta el a minap. „Nem egyszerű a működési elvet kideríteni, ugyanis haditechnikáról van szó. Megkérdeztem, miért nincsenek ablaktörlők a repülőgépeken, amikor nagyon alacsonyan szállnak a landoláskor. Azt mondták, hogy ez nem egy speciális bevonat, hanem egy magas frekvenciás elektromos rendszer, amely sosem hibásodik meg és folyamatosan aktív. Semmi sem tapad a szélvédőre” – mondta Stephenson.
Mindehhez a mérnökök szerint mintegy 30 kHz szükséges, s az ultrahangot generáló egységet elég az ablak egyik sarkába építeni. Lássuk be, a megoldás számos előnnyel jár: amellett, hogy esztétikusabb a végeredmény, alacsonyabb tömegről, jobb aerodinamikáról és kisebb szélzajról van szó.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!