A külsőre az általunk is tesztelt modell 2011-ben ráncfelvarrott példányaival megegyező 9-3-ról eltűnt a griffmadaras logó, helyette csupán a Saab nevével találkozunk. Annak ellenére, hogy a gyártósor már beindult, s a hivatalos leleplezés is újra megtörtént, részletes műszaki adatokkal adós maradt a svéd vállalat. Így csak annyit tudunk, hogy kétliteres turbómotort találunk a motortérben, amely 220 lóerőt teljesít.
Az új Saab nem titkolt célja, hogy hamarosan elektromos és hibrid hajtásláncokkal ruházza fel modelljeit, így a 9-3 inkább csak annak jelzésére szolgál, hogy tevékenykednek. A tulajdonos National Electric Vehicle Sweden (Nemzeti Elektromos Autók Svédország) elnöke, Matthias Bergman így nyilatkozott a gyártósor megnyitóján: „Rendkívül bonyolult feladat egy olyan autó előállítását beindítani, amely két és fél évig távol volt a piacról. ( ) Az elektromos autónkat jövőre mutatjuk be, de már a mai naptól kínálunk Saabokat a már bizonyított magas teljesítménnyel és minőséggel.”
A 9-3 Aero Svédországban már december 10-től megvásárolható, turbós benzinessel és jó felszereltséggel, a hazai illetékeket hozzáadva nagyságrendileg 10 milliós áron. A modellt más országokban egyelőre nem kínálja a Saab – a terjeszkedést minden bizonnyal az elektromos autóval kezdik meg.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!