Januártól szériában a Citroën DS3 Cabrio Racing

A DS3 Racing igazi egyéniségként robbant be a sportos kisautók piacára, most kabrióval folytatódik a sor.

Vajda János
2013. 12. 21. 15:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezúttal tovább emelkedik a léc, s kabrió kiadással pottyant a Citroën még egy pirulát a napi gyógyszeradagba. Noha a Peugeot 208 GTi és a DS3 Racing testvérmodellek, jobban nem is különbözhetnének: az oroszlános modell sokkal visszafogottabb, kellemesebb kompromisszumot nyújt a sportosság és a hétköznapi élet között, míg a Citroën versenyülésekkel, kőkemény futóművel és nagy hanggal segíti hozzá az élményhez saját mérges háromajtósát.

A hátrahúzható tetővel megáldott változatot idén még csupán tanulmányként kezelte a gyártó, ám ez nem lesz sokáig így: a franciák bejelentették, hogy elkezdik a szériagyártást, az vászon harmonikatetős autó pedig január másodikától máris rendelhető lesz, és a szerencsésebb ügyfelek a tavaszt új szerzeményük volánja mögött köszönthetik.

Természetesen a technikát illetően nincs új a nap alatt, a DS3 Cabrio Racing ugyanazt az 1,6 literes turbómotort kapja, mint testvérei, tehát a 207 lóerős teljesítmény és a 275 Nm garantált, s az így összegyűlt lovaknak mindösszesen 25 kg-mal kell többet cipelniük, mint a fix tetős példányok esetében. Ennek eredményeként a menetteljesítmények a gyári adatok szerint semmi nem változnak: a 0–100 km/h-s sprintet 6,5 szekundum alatt lesz képes abszolválni a kis méregzsák, amihez képest a papíron megadott 6,4 l/100 km-es vegyes fogyasztás igencsak kedvező érték.

A franciák újdonsága persze továbbra is csábítja a szemet: szépséges 18 hüvelykes felnik, akár DS-mintás bőrkárpittal borított ülések illetve a stílusos díszítőbetétek mind-mind az egyediséget szolgálják, a Citroën szerint ezzel minden tekintetben szofisztikált és radikális igyekszik lenni a kis méregzsák.

Az árat egyelőre nem ismerjük, ám a kemény tetős Racing kivitelből kiindulva szerintünk minimum 9 millió forintos beszállóról beszélhetünk, ami még az igencsak gazdag alapfelszereltség ismeretében is borsos. Nem kérdés, hogy ár-érték arányban továbbra is a nyitott 155 lóerős kivitel lesz a nyerő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.