A gyári képeket elnézve a lágy vonalvezetés jól rejtegeti a méreteket, elsőre fel sem tűnik a növekedés, pedig a kocsi 95 milliméterrel nyúlánkabb (4686 mm) és 40 milliméterrel szélesebb (1810 mm) lett, a tengelytávolság pedig 80 millimétert gyarapodott. Az eredményül kapott nagyobb belső tér a gyári közlemény szerint elsősorban a hátsó utasok javára válik, s a csomagtartó szintúgy öblösebb lett, immár 480 literes. A hűtőmaszk lamellái a légellenállás csökkentése érdekében teljesen lezárhatók.
Kisebb tömeg, nagyobb szilárdság, optimalizált rezgés- és zajkomfort, valamint nagyfokú ütközésbiztonság jellemzi a könnyűszerkezetes karosszériát. Az alumíniumhibrid konstrukció körülbelül 70 kilogrammal könnyebb a hagyományos acélnál, s a jármű össztömege 100 kilogrammal csökkent, ami azt jelenti, hogy az újdonság a kategória egyik legkönnyebb modellje. A tervezésnél a Mercedestől megszokott módon a biztonság és az aerodinamika különösen fontos szerepet játszott.
A piaci bevezetéskor mindössze háromféle négyhengeres, az Euro 6-os normákat minden esetben teljesíteni képes turbómotor áll rendelkezésre, a C 220 BlueTec dízel, a benzines C 180 és C 200 képében. Szériában mindegyikhez hatfokozatú kézi váltó és start-stop rendszer jár, felárért hétfokozatú bolygóműves automatát is kaphatunk.
A 2,14 literes dízelmotor 170 lóerőt és 400 newtonmétert produkál, melynek étvágya a gyári adatok szerint mindössze 4 l/100 km, a 0–100-as sprintet pedig 8,1 másodperc alatt abszolválja. A C 180 1,6 literes benzinese 156 lóerőt és 250 newtonmétert tud, amely 8,2 szekundum alatt ér százra, és 5 litert kortyol. A C 200 kétliterese 184 lóerőt és 300 newtonmétert állít csatasorba – utóbbi gyári vegyes fogyasztása 5,3 liter, gyorsulása pedig 7,5 másodperc.
Persze hamarosan bővül a kínálat: jön például egy 1,6 literes dízelmotor, amelynek a csekély tömeg, a kompakt felépítés és a szerény fajlagos fogyasztás tartozik majd a fő előnyei közé. Az 1598 köbcentiméteres négyhengeres változattól függően 115 vagy 136 lóerőt, valamint 280 vagy 320 newtonmétert fog produkálni, és nem kérdés, hogy a kategória egyik legtakarékosabb tagjaként lép majd elő. Érkezik továbbá a bevált és továbbfejlesztett négyhengeres, 2,14 literes dízelmotor többféle teljesítményváltozata, 115–204 lóerő között, és várhatóan nem marad el a jó kis 3 literes V6-os sem, várhatóan 258 lóerővel.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!