Kategóriákkal feljebb – Bemutató: Mercedes C osztály

Íme a gyártó legnagyobb példányszámban értékesített modellje.

Vajda János
2013. 12. 18. 7:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyári képeket elnézve a lágy vonalvezetés jól rejtegeti a méreteket, elsőre fel sem tűnik a növekedés, pedig a kocsi 95 milliméterrel nyúlánkabb (4686 mm) és 40 milliméterrel szélesebb (1810 mm) lett, a tengelytávolság pedig 80 millimétert gyarapodott. Az eredményül kapott nagyobb belső tér a gyári közlemény szerint elsősorban a hátsó utasok javára válik, s a csomagtartó szintúgy öblösebb lett, immár 480 literes. A hűtőmaszk lamellái a légellenállás csökkentése érdekében teljesen lezárhatók.

Kisebb tömeg, nagyobb szilárdság, optimalizált rezgés- és zajkomfort, valamint nagyfokú ütközésbiztonság jellemzi a könnyűszerkezetes karosszériát. Az alumíniumhibrid konstrukció körülbelül 70 kilogrammal könnyebb a hagyományos acélnál, s a jármű össztömege 100 kilogrammal csökkent, ami azt jelenti, hogy az újdonság a kategória egyik legkönnyebb modellje. A tervezésnél a Mercedestől megszokott módon a biztonság és az aerodinamika különösen fontos szerepet játszott.

A piaci bevezetéskor mindössze háromféle négyhengeres, az Euro 6-os normákat minden esetben teljesíteni képes turbómotor áll rendelkezésre, a C 220 BlueTec dízel, a benzines C 180 és C 200 képében. Szériában mindegyikhez hatfokozatú kézi váltó és start-stop rendszer jár, felárért hétfokozatú bolygóműves automatát is kaphatunk.

A 2,14 literes dízelmotor 170 lóerőt és 400 newtonmétert produkál, melynek étvágya a gyári adatok szerint mindössze 4 l/100 km, a 0–100-as sprintet pedig 8,1 másodperc alatt abszolválja. A C 180 1,6 literes benzinese 156 lóerőt és 250 newtonmétert tud, amely 8,2 szekundum alatt ér százra, és 5 litert kortyol. A C 200 kétliterese 184 lóerőt és 300 newtonmétert állít csatasorba – utóbbi gyári vegyes fogyasztása 5,3 liter, gyorsulása pedig 7,5 másodperc.

Persze hamarosan bővül a kínálat: jön például egy 1,6 literes dízelmotor, amelynek a csekély tömeg, a kompakt felépítés és a szerény fajlagos fogyasztás tartozik majd a fő előnyei közé. Az 1598 köbcentiméteres négyhengeres változattól függően 115 vagy 136 lóerőt, valamint 280 vagy 320 newtonmétert fog produkálni, és nem kérdés, hogy a kategória egyik legtakarékosabb tagjaként lép majd elő. Érkezik továbbá a bevált és továbbfejlesztett négyhengeres, 2,14 literes dízelmotor többféle teljesítményváltozata, 115–204 lóerő között, és várhatóan nem marad el a jó kis 3 literes V6-os sem, várhatóan 258 lóerővel.

Benzinfronton összesen ötféle motorra számíthatunk a kínálat kiteljesedésekor: négy hengerrel 156–238 lóerőt fed majd le a kínálat, a legkívánatosabb erőforrás kétségtelenül a benzines C 400 háromliteres, kétturbós, 333 lóerős, 480 newtonméteres szíve lesz. Persze a teljesítmény szerelmeseinek érkezik majd a C osztály AMG kivitele is, várhatóan egy kétturbós, 4 literes V8-as erőgéppel, közel félezer lóerő csúcsteljesítménnyel.

Rövidesen 2014-et írunk, így természetesen nem illik hibrid hajtás nélkül piacra dobni egy vadonatúj modellt. A C osztály az E/S osztály hibrid hajtásláncát örökli, amelyben a négyhengeres dízelmotor 204 lóerejét 27 lovas villanymotor egészíti ki az automata váltóba építve, a csúcsteljesítmény így eléri a 231 lóerőt – az előzetes adatok szerint 3,9 l/100 km-es vegyes fogyasztásra számíthatunk. Szerencsére később várhatunk egy modern, konnektorról is tölthető hibrid variánst is.

Az ügyfelek három felszereltségi szintből választhatnak: az Avantgarde-nál a dinamika, az Exclusive verziónál az elegancia, az AMG-nél a fokozott sportosság kerül előtérbe.

A futóműtervezők rengeteget dolgoztak a fejlesztés során, s a gyári ígéretek szerint a C osztály úgy lesz kimondottan agilis, hogy közben a kategória legjobb menetkényelmét fogja nyújtani. Szériában acélrugózás jár, a vásárlók háromféle beállítás közül választhatnak: az egyik a komfortfutómű, a másik az Avantgarde szint kicsit feszesebb, de még mindig komfortos beállítása, a harmadik opció a 15 milliméterrel leültetett sportfutómű. S ez még nem minden: alternatívaként a kategóriában először mindkét tengelynél Airmatic légrugózás is rendelhető, amely az elektronikus, folyamatosan szabályozott csillapításállítás mellett természetesen szintszabályzással érkezik.

Az új C osztály esetében sem maradhat el a Mercedes-Benz jövőbemutató Intelligent Drive „védőcsomagja”, amely a frissített E osztályban, majd később az S-ben debütált.

Alapfelszerelésként halogén fényszórók járnak, de kapható két energiatakarékos fénydiódás (led) változat is: a statikus kivitel, illetve a dinamikus Intelligent Light System. A középkonzol blikkfangja a középre helyezett, szabadon álló képernyő, szériában 7, Comand Online felszereltség esetében 8,4 colos átmérővel. További fejlesztési lépés az innovatív érintőpad a középkonzoli vezérlő kézpihentetőjén. Akárcsak egy okostelefon esetében, itt is ujjmozdulatokkal irányítható a fejegység valamennyi funkciója.

És hogy valóban mindenre gondoltak a mérnökök, azt egyebek között a gps és a klíma összekötése is mutatja: a C osztály a kategória egyetlen járműveként kínál alagút-felismerést a műholdas navigáció révén. A navigátor térképe és a gps helymeghatározása alapján az alagút kezdeténél a vezérlés átkapcsol belső levegőkeringtetésre, majd a végénél visszavált a külső szellőztetésre. Az S osztálynál megismert Air-Balance csomag ezúttal is elérhető, aktív illatosítással, a levegő ionizálásával és az alapjárműénél hatásosabb légszűrővel. Az S osztályhoz hasonlóan a hifik csúcsát ezúttal is a Burmester Surround hangrendszer jelenti.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.