Ahogy az előző nemzedéknél, a jelenleg futó Octavia esetében is a kombi karosszéria privilégiuma lesz a Scout kivitel. Valószínűsíthető, hogy a kategóriában divatos kiegészítőkkel fogja vadítani a formákat a Skoda, felszerelné a kötelező műanyag betéteket a lökhárítókra és a kerékjárati ívek mentén, s a hasmagasságon is emelne 20 millimétert. A Scout konfigurációja az erősebb dízel- és benzinmotorokat és magasabb szintű felszereltséget tartalmaz, s természetesen az összkerékhajtás sem marad el.
A márka háza tájáról olyan információk kaptak szárnyra, miszerint a 2014-es genfi autószalonon egy kupés tetőívvel ellátott Octaviát állítana ki. A harmadik nemzedékénél járó Octavia első ízben kapna ilyen kivitelt. A típus elegáns vonalaiba nem nehéz beleképzelni a sportosabb formát, elég csak az Octavia RS-re gondolnunk.
Az élesebbre metszett első fényszórók, a kupés tetőív és az enyhén módosított lökhárító hármasa bizony kívánatos képet ad. A típus megfizethető sportos eleganciát kínálna a kategóriában. Az MQB platform és a 2686 milliméteres tengelytáv természetesen megegyeznie az alapkivitelekével, ahogy a motorkínálat erősebb tagjai is.
Érdekes lehet azonban a hátsó térkínálat kérdése. A nagy lábtér valószínűleg változatlan marad, de a tetőív lejtése miatt bizony értékes centimétereket veszthetünk a fejtérből. Öröm az ürömben, hogy a bőséges, kategóriavezető csomagtérméret nem változik, lehajtott ülésekkel pedig 1500 liter feletti raktérnek örvendhetnek a praktikumot stílussal vegyítő tulajdonosok.
A Skoda tudatos lépései és sikerei után borítékolható, hogy a „cseh CC” is sikermodell lesz, igaz a márka szerényebb pozíciója okán érdekes lesz megfigyelni, hogy a magasabb kategóriákat idéző négyajtós kupés megoldás hogyan költözik a kínálatba úgy, hogy ne veszélyeztesse a testvérmárkák pozícióját.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!