Kínának, szeretettel – íme, a Citroen DS 5LS

A kínai autópiac kiemelt szerepét már nem kell ecsetelnem kedves olvasóinknak.

Csizsek Ádám
2013. 12. 22. 13:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Első olvasásra akár SLS-nek is elmenne az embléma a DS modellcsalád legújabb tagján, a franciák azonban az 5LS elnevezéssel arra utalnak, hogy a DS5 hosszabbított verziójával van dolgunk. Noha a DS5 már önmagában is roppant egyedi és finomságaival akár csábító is lehetne, Kínában az ötajtós mivolta miatt nem piacképes, odaát csakis szedánnal lehet jelentősebb eredményeket elérni – ezért volt szükség arra, hogy a Citroen megalkossa prémium almárkájának legnagyobb tagját.

Habár az ötajtósok szedánná formálása általában nem sül el jól, ezúttal pozitív csalódás a végeredmény. A Citroennek könnyebb dolga volt a nagy méret okán, hogy arányos és kellemes, egységes összképet hozzon össze. Az autón végigfutó króm csík ezúttal is kötelező elem volt, az egyedi megjelenést pedig a front fokozza. Ezen a ponton nem is hasonlít az 5LS az alapjául szolgáló DS5-re, hűtőmaszkból a fényszórókba hasító króm dísz egészen különleges extravaganciával emeli ki az autót a mindennapok szürkeségéből – az ihlet a Wild Rubis és a Numéro 9 koncepcióktól származik.

 

A hátsó traktus visszafogottabb, de a 3D-s lámpák azért itt is megteszik a hatásukat. A DS 5LS hossza 4700 mm, 1840 mm széles és 1500 mm magas, így nagy belső teret sejtünk, azonban a méretek leginkább a kínai érvényesülést szolgálják. Magát a gyártást is helyben oldja meg a francia márka, Shenzen ad otthont a termelésnek. Az utastér természetesen követi a DS modellcsalád többi tagját stílus tekintetében, azaz bőrkárpittal és igényesebb betétekkel, valamint látványos formákkal operál a Citroen, s úgy tűnik rendben is van a dolog.

A tetszetős analóg óra távozott a középkonzolról, de divatos mintázatú bőrkárpit szerencsére megmaradt. Hogy az összeszerelési minőség végül milyenre sikerült, valószínűleg sosem tudjuk meg, de a DS5-re emlékezve nagy elvárásokat nem állíthatunk a hosszabb verzióhoz.

A motorház alatt a PSA-BMW jól ismert és szeretett 1,6 literes turbómotorja lakik, természetesen két teljesítményszinttel: 160 és 200 lóerővel lesz megvásárolható a franciák újdonsága, míg a váltás feladatáról minden esetben hatfokozatú automata szerkezet gondoskodik. Európában a robotizált váltót preferálja a Citroen, de úgy tűnik, hogy a szofisztikáltabb és finomabb működésű automata is társítható a turbómotorhoz, aminek talán az öreg kontinensen is jobban örülnénk. A modellt 2014 márciusában kezdik árusítani Kínában, ahol immáron 50 kereskedés várja a vásárlókat országszerte. Másutt valószínűleg nem kerül forgalomba a DS 5LS.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.