Első olvasásra akár SLS-nek is elmenne az embléma a DS modellcsalád legújabb tagján, a franciák azonban az 5LS elnevezéssel arra utalnak, hogy a DS5 hosszabbított verziójával van dolgunk. Noha a DS5 már önmagában is roppant egyedi és finomságaival akár csábító is lehetne, Kínában az ötajtós mivolta miatt nem piacképes, odaát csakis szedánnal lehet jelentősebb eredményeket elérni – ezért volt szükség arra, hogy a Citroen megalkossa prémium almárkájának legnagyobb tagját.
Habár az ötajtósok szedánná formálása általában nem sül el jól, ezúttal pozitív csalódás a végeredmény. A Citroennek könnyebb dolga volt a nagy méret okán, hogy arányos és kellemes, egységes összképet hozzon össze. Az autón végigfutó króm csík ezúttal is kötelező elem volt, az egyedi megjelenést pedig a front fokozza. Ezen a ponton nem is hasonlít az 5LS az alapjául szolgáló DS5-re, hűtőmaszkból a fényszórókba hasító króm dísz egészen különleges extravaganciával emeli ki az autót a mindennapok szürkeségéből – az ihlet a Wild Rubis és a Numéro 9 koncepcióktól származik.
A hátsó traktus visszafogottabb, de a 3D-s lámpák azért itt is megteszik a hatásukat. A DS 5LS hossza 4700 mm, 1840 mm széles és 1500 mm magas, így nagy belső teret sejtünk, azonban a méretek leginkább a kínai érvényesülést szolgálják. Magát a gyártást is helyben oldja meg a francia márka, Shenzen ad otthont a termelésnek. Az utastér természetesen követi a DS modellcsalád többi tagját stílus tekintetében, azaz bőrkárpittal és igényesebb betétekkel, valamint látványos formákkal operál a Citroen, s úgy tűnik rendben is van a dolog.
A tetszetős analóg óra távozott a középkonzolról, de divatos mintázatú bőrkárpit szerencsére megmaradt. Hogy az összeszerelési minőség végül milyenre sikerült, valószínűleg sosem tudjuk meg, de a DS5-re emlékezve nagy elvárásokat nem állíthatunk a hosszabb verzióhoz.
A motorház alatt a PSA-BMW jól ismert és szeretett 1,6 literes turbómotorja lakik, természetesen két teljesítményszinttel: 160 és 200 lóerővel lesz megvásárolható a franciák újdonsága, míg a váltás feladatáról minden esetben hatfokozatú automata szerkezet gondoskodik. Európában a robotizált váltót preferálja a Citroen, de úgy tűnik, hogy a szofisztikáltabb és finomabb működésű automata is társítható a turbómotorhoz, aminek talán az öreg kontinensen is jobban örülnénk. A modellt 2014 márciusában kezdik árusítani Kínában, ahol immáron 50 kereskedés várja a vásárlókat országszerte. Másutt valószínűleg nem kerül forgalomba a DS 5LS.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!