A francia gyártó kutatásokért felelős vezetője, Remi Bastien elmondta, hogy a Renault valóban dolgozik egy benzinmotorral szerelt konnektorról tölthető hibriden, melynek fogyasztását 2l/100 km-re tűzték ki, és a jövő márciusban esedékes genfi autószalonon mutatnák be a prototípust. Bastien elmondása szerint a tanulmányautó előrevetíti majd a sorozatgyártású modell formáit, hiszen több mint valószínű, hogy elkészül majd a nagyközönség számára megvásárolható verzió is, mely egy B kategóriás, méreteiben a Clióra hajazó jármú lehet.
A fogyasztási célon és a méretein kívül semmilyen extra információt nem osztott meg, így bár kézenfekvő lenne a Zoe elektromos autó alapjaira építkezni, nem lehetünk biztosak benne, hogy ez valóban így fog történni. „A kutatásra és fejlesztésre szánt költségvetésünk legnagyobb részét a károsanyag-kibocsátás csökkentésére fordítjuk. Az elektromos autózásról szóló stratégiánk a Zoéval nagyon jó táptalajt ad egy hibrid megalkotásához.” – mondta Bastien.
A Renault persze továbbra sem adja fel az elektromos autózás fejlesztését, melynek legfőbb mozgatórugója a praktikum és a hatótáv növelése. A vezető szerint az akkumulátorok terén is nagy lesz az előrelépés a közeljövőben, hiszen a technológia feltárása még csak körülbelül az 50 százaléknál tart. Ezeknek a fejlesztéseknek hála Bastien szerint a Zoe hatótávja 2020-ra duplájára, több mint 400 kilométerre nőhet. A Renault tehát a Peugeot után második francia gyártóként is színre lépne a hibridek piacán.
Alig várjuk már a márciusi genfi autószalont, hogy beszámolhassunk az érkező újdonságokról.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!